کد خبر: 261131
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۴ دی ۱۳۹۷

از سفر حسن روحانی به عراق در آینده نزدیک تا راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران

سفر حسن روحانی به عراق در آینده نزدیک، درخواست اردوغان از آمریکا برای احترام گذاشتن به شراکت استراتژیک‌، مارین لوپن از جلیقه‌زردها خواست اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی وادارند، راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران و درخواست مقامات فعلی آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران از مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل امروز بودند.

از سفر حسن روحانی به عراق در آینده نزدیک تا راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران
کد خبر: 261131
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در یکی از اولین ملاقات‌های خود با مسئولان و شخصیت‌های عراقی. اعلام کرد «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران به زودی به عراق سفر می‌کند.

ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به هشدار دونالد ترامپ به این کشور مبنی بر اینکه اگر دست به حمله علیه کردهای سوریه بزند، اقتصاد ترکیه را نابود می‌کند،‌ اعلام کرد: از ترامپ و آمریکا انتظار داریم به «شراکت استراتژیک»مان احترام بگذارد.

مارین لوپن، رهبر راست افراطی فرانسه از ده‌ها هزار معترضی که از ماه نوامبر علیه امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه به طور هفتگی دست به تظاهرات زده‌اند، درخواست کرد که اتحادیه اروپا را به موافقت با برگزاری همه‌پرسی‌ای درباره سیاست‌های ماکرون وادارند.

نشریه آمریکایی پولتیکو در گزارشی تحلیلی اعلام کرد که سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران اواسط ژانویه راه‌اندازی می‌شود.

طبق گزارش منتشرشده از طرف وال‌استریت ژورنال، مقامات فعلی و سابق آمریکایی کاخ سفید در ماه سپتامبر گذشته از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرده‌اند تا گزینه‌هایی را برای اقدام نظامی علیه ایران ارائه دهد.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها