کد خبر: 261148
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

اختصاص یک میلیارد یورو برای بازسازی عراق توسط فرانسه

وزیر امور خارجه فرانسه که به بغداد سفر کرده، دوشنبه شب اعلام کرد که کشورش با اعطای وام یک میلیارد یورویی برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده عراق که توسط گروهک تروریستی داعش ویران شده، موافقت کرده است.

اختصاص یک میلیارد یورو برای بازسازی عراق توسط فرانسه
کد خبر: 261148
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه این سخنان را پس از گفت‌وگو با «محمد الحکیم» همتای عراقی‌اش در بغداد گفته است.


لودریان در سفر به عراق همچنین در دو دیدار جداگانه با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.


عبدالمهدی نیز در دیدار با لودریان از فرانسه به خاطر حذف بدهی عراق که توسط باشگاه وام دهندگان پاریس به بغداد داده شده بود، قدردانی کرد و گفت که گسترش روابط با پاریس، بسیار برای دولتمردان عراقی مهم است.


وی با بیان این که تجربه دموکراسی در کشورش توسعه می‌یابد و شامل تمامی شهروندان عراقی خواهد شد، خواستار ایجاد تعادل در کشورش شد که میانه‌روی، اعتدال و ارزش های مدنی را دنبال کند.


در همین حال، لودریان نیز از حمایت کامل پاریس و دولت مکرون از بغداد سخن گفت و تأکید کرد که فرانسه در روند بازسازی، از عراق حمایت می‌کند.


وزیر امور خارجه فرانسه افزود: عراق به بازیگری مهم در ایجاد ثبات منطقه تبدیل شده و سیاست های بغداد بر دوری از درگیری ها، حفظ حاکمیت و تصمیم گیری ملی آن استوار است و پاریس به روابط و همکاری خود با عراق و حمایت از آن برای رهبری موفقیت آمیز این کشور ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها