داوری:

زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی باید تصویب شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: شورای شهر باید لوایح سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش نشانی را تصویب کند.

زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی باید تصویب شود
کد خبر: 261219
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید آتش نشان سید احسان جامعی که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: همه آتش نشانان دارای بیمه عمر و بیمه تکمیلی هستند موضوعی که مطرح است این است که آتش نشانان بیمه مشاغل سخت و زیان آور ندارند.

وی با بیان اینکه همه اقدامات لازم از طرف سازمان آتش نشانی برای شهدای پلاسکو انجام شده است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه 138 قانون آتش نشانان با کسب پنج سال سنوات می‌توانند بازنشسته شوند که با توجه به سخت و زیان بودن شغل آتش نشانی ما تلاش داریم این مدت را به 10 سال برسانیم. البته باید در مجلس این موضوع تصویب شود و به صورت قانون درآید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص جدا شدن صندوق بازنشستگی آتش‌نشانی از صندوق بازنشستگی شهرداری تهران گفت: این موضوع بار مالی به صندوق وارد می کند و کار بزرگی است و ممکن است در بسیاری از افراد با این تغییر مخالف باشند، اما همانطور که گفتم در خصوص کاهش سنوات خدمت آتش نشانان باید مجلس قانونی را در این باره مصوب کند.

داوری خاطرنشان کرد: من آمادگی لازم را دارم که در هر مجمع و در هر شورا و جایی که لازم باشد حضور پیدا کرده و با مستندات درباره سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانان صحبت کنم، اما راه قانونی آن شورای شهر و شورای عالی استان‌هاست.

وی ادامه داد: شورای شهر باید لوایح سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی را تصویب کند البته مقرر شده است که از سال 98 اعتبار لازم برای این مصوبه در اختیار سازمان آتش نشانی قرار بگیرد تا پیش از این هیچ اعتباری به آتش نشانی پرداخت نمی شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در سال جاری دو پرسنل از نیروهای آتش نشانی توانستند با استفاده از همین لایحه سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی که در شورا به تصویب رسیده بود با 30 روز حقوق زودتر از موعد بازنشسته شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها