کد خبر: 261374
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۳:۰۳:۰۰
| |

در پنجمین همایش مدیریت جهادی؛

نشان مدیر برگزیده جهادی به وزیر آموزش‌ و پرورش اهدا شد

اولین نشان مدیر برگزیده جهادی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین همایش مدیریت جهادی به سید محمد بطحایی وزیر آموزش ‌و پرورش اهدا شد.

نشان مدیر برگزیده جهادی به وزیر آموزش‌ و پرورش اهدا شد
کد خبر: 261374
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۳:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بطحایی در این همایش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: نام و مدیریت دو مدیر جهادی شهیدان رجایی و باهنر همواره بر قله تابناک نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت آموزش‌ و پرورش می‌درخشد و الگوی مدیریت جهادی در این وزارتخانه بوده و خواهند بود.


وی ادامه داد: مولفه‌های کار جهادی همان‌گونه که در ادبیات مدیریت جهادی از زمانی که مقام معظم رهبری این واژه و مفهوم را در مدیریت کشور مطرح کردند، سال ‌به‌ سال گسترش پیدا کرده است، مهم‌ترین ویژگی که در مدیریت جهادی همواره مورد توجه قرار گرفته، این است که مدیریت جهادی در شرایط و با امکانات ویژه و با نیت الهی است.


وزیر آموزش ‌و پرورش افزود: پایداری و پایمردی برای رسیدن به اهداف مهم‌ترین ویژگی مدیریت جهادی است که در مدیریت کشور وجود دارد و باید وجود داشته باشد. کار را برای خدا انجام دادن مهم‌ترین ویژگی مدیریت جهادی است و شاید هرچقدر که انقلاب به جلو می‌رود و دشمنی‌های دشمنان افزایش می‌یابد ضرورت توجه به کارکردهای مدیریت جهادی در دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر احساس می‌شود و این ضرورت بیش از گذشته اقتضا می‌کند به این مدیریت جهادی توجه کنیم.


وی تصریح کرد: برای من افتخار است که از طرف خانواده آموزش‌ و پرورش، به نمایندگی از معلمان جهادگر در عرصه تعلیم و تربیت که با همه سختی‌های فراوان، ساعت‌ها در کوه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور طی طریق می‌کنند تا خودشان را به کلاس درس برسانند تا چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه‌دارند.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آن معلمی که در کلاس‌های پرجمعیت که گاهی تا 47 دانش‌آموز در کلاس وجود دارند و با بازیگوشی‌ها و شیطنت‌های کودکان و نوجوانان با اخلاق کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهد و تدریس می‌کند و مسیر آینده را ترسیم می‌کند، مدیران مدارس و خادمان مدارس که با وجود کمبود امکانات و شرایط موجود، تمام توجهشان معطوف به هدف والای تعلیم و تربیت در مدرسه است و با همه سختی‌ها این وزارتخانه را به سمت هدف‌هایش حرکت می‌دهند، و مصداق‌های عینی مدیریت جهادی آن است که همکاران بنده در چنین شرایطی انجام و رسالت خطیر خود را انجام می‌دهند.


بطحایی با تاکید بر اینکه کاری که در آموزش ‌و پرورش صورت می‌گیرد یکی از جهادی‌ترین مدیریت‌ها است، به مصداق‌هایی از این مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: در حادثه زلزله که در کرمانشاه اتفاق افتاد و همه کشور را داغدار کرد، مدت کوتاهی بعد از حادثه بود همکاران ما در کرمانشاه با اینکه داغدار بودند مدارس را راه انداختند و این کا صرفا راه‌اندازی علم و دانش در مدرسه نبود بلکه روشن کردن راه آینده بود.


وی ادامه داد: حدود 80 مدرسه آسیب دیده از زلزله کرمانشاه را کمتر از یک سال به همت خیرین در مهرماه 97در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دادیم و البته نظیر آنچه در کرمانشاه اتفاق افتاد را در عرصه‌ آموزش‌ و پرورش کم نداریم.


بطحایی تاکید کرد: شاید اگر بتوانیم شرایط لازم را برای آموزش و ترویج روحیه جهادی در کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم این شجره طیبه‌ای که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد کار را در آینده ساده‌تر ‌کند بنابراین سعی می‌کنیم اجزا و اصول مربوط به مدیریت جهادی را در کودکان، نوجوانان و جوانان خود تمرین کرده و زمینه ممارست آن را بپرورانیم.


وی یادآورشد: پس از حادثه کرمانشاه هزار و 200 نفر از دانش‌آموزانی که باید در آزمون سراسری شرکت می‌کردند با همت همکارانم به تهران فراخوانده شدند و شرایط در دو مرحله برای آنها آماده شد تا این اتفاق تلخ باعث نشود از این رقابت و راه یافتن به دانشگاه جا بمانند که این یک مدیریت جهادی بود.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با افتخار می‌گویم با وجود همه شرایط و نبود امکانات، امروز شاخص‌های توسعه کمی در نظام تعلیم و تربیت به مدد همین مدیریت جهادی در سطح بین‌المللی قابل‌ تقدیر است به‌ طوری ‌که بسیاری از این شاخص‌ها در سطح بین‌المللی از آنها نام ‌برده می‌شود.


بطحایی افزود: در دوره پیش‌دبستانی که در 30 سال گذشته نرخ زیر پوشش‌ ما کمتر از 20 درصد بود اکنون به بالای 70 درصد رسیده است، امروز بیش از 90 درصد دبستانی‌ها زیر پوشش تحصیلی هستند و این نرخ در دوره متوسطه اول 96 درصد است.


وی اظهار داشت: امروز نرخ برابری به فرصت‌های آموزشی برای دختران و پسران ما برابر شده است و هیچ نابرابری از حیث کمی بین آنها در دست‌یابی به فرصت‌های آموزشی وجود ندارد و این نشان از مدیریت جهادی آموزش‌ و پرورش با کمک همه دستگاه‌ها بعد از انقلاب است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها