کد خبر: 261388
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

رییس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد؛

تغییر زمان برگزاری مجمع عمومی هیات مدیره خانه سینما

همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما با اعلام تغییر زمان برگزاری مجمع عمومی هیات مدیره خانه سینما درباره ثبت قانونی کانون کارگردانان در وزارت کار و همکاری خانه سینما با جشنواره‌ی فیلم فجر توضیحاتی را ارائه کرد.

تغییر زمان برگزاری مجمع عمومی هیات مدیره خانه سینما
کد خبر: 261388
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همایون اسعدیان درباره زمان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما که در چند سال اخیر در اسفندماه برگزار می‌شد، گفت:‌ از زمان بازگشایی خانه سینما برگزاری اولین مجمع به اسفندماه برخورد کرد و بعد از آن هم همین تاریخ تکرار می‌شد؛ در حالیکه این زمان برای برگزاری مجمع مناسب نیست. چرا که گزارش مالی سازمان‌ها در فروردین‌ماه و در واقع در آخر سال بسته می‌شود. در این چند سال مجمع عمومی خانه سینما در اسفندماه تشکیل و گزارش مالی ارائه می‌شد که این گزارش مالی با گزارش حسابرسی تطبیق نداشت و باعث سوتفاهم می‌شد.

او افزود: از آنجا که سال گذشته و پیش از آن هم این مشکل وجود داشت، این بحث که بهتر است مجمع عمومی را به ابتدای سال موکول کنیم، همواره مطرح بود و در نهایت این مسئله با روسای صنوف مطرح شد چون منع قانونی هم نداشت مورد موافقت قرار گرفت تا مجمع عمومی به جای اسفند ماه در خردادماه برگزار شود و از این پس هیئت مدیره در خردادماه مجمع را برگزار می‌کنند. این تغییر زمانی به لحاظ حقوقی هم سبب می‌شود تا مجمع با سال مالی همخوانی داشته باشد و شائبه‌ای به وجود نیاید. بر این اساس در نیمه دوم خرداد و احتمالاً پس از تعطیلات نیمه خرداد در تاریخی که مشخص خواهد شد، مجمع را برگزار می‌کنیم.

هیات مدیره خانه سینما قطعا تغییراتی دارد

وی در پاسخ به اینکه در مجمع آینده تغییراتی در هیات مدیره رخ خواهد داد؟ گفت: قطعا تغییراتی اتفاق می‌افتد برای این که دوره دو ساله هیات مدیره پایان یافته و هیات مدیره جدیدی انتخاب می‌شود که باید افراد از طرف صنوف معرفی شوند و ممکن است برخی صنوف هم کسی را معرفی نکنند اما حتما هیات مدیره دچار تغییرات خواهد شد.

شورای مرکزی کانون کارگردانان باید هیات موسس سه نفره را تعیین کند

اسعدیان درباره مجمع کانون کارگردانان خانه سینما و رای‌گیری برای مشخص شدن وضعیت ثبت قانونی هم با توجه به اظهارنظرهای مخالف و موافق توضیح داد: در این باره از مدت‌ها قبل نظرات متفاوتی مطرح می‌شد و حدود چهار سال قبل کانون کارگردانان مراحل ثبت قانونی وزارت کار را طی کرد، اما آن زمان بعضی دوستان مسائلی را مطرح کردند که بنا بر آن در کانون تصمیم گرفته شد فعلا اتفاقی صورت نگیرد. موضوع در زمان آقای بزرگ‌نیا (رییس وقت کانون کارگردانان) دوباره مطرح و یکی دو مجمع هم برگزار شد که به حد نصاب نرسید. پس از آن به دوره جدید که با ریاست آقای امیر یوسفی رسیدیم که باز دو مجمع برگزار شد ولی به دلایلی به حد نصاب نرسید اما در مجمع سوم با هر تعدادی رسمیت پیدا می‌کرد.

او ادامه داد: به این ترتیب یکشنبه، بیست و سوم دی‌ماه این مجمع برگزار و رای داده شد تا کانون کارگردانان در وزارت کار ثبت قانونی شود. الان شورای مرکزی باید هیئت موسس سه نفره را تعیین کند و برای ادامه مراحل ثبت قانونی در وزارت کار اقدام کنند.

وی درباره بحث‌هایی که همچنان مطرح است و آیا کانون به نام انجمن کارگری ثبت می‌شود؟ گفت: در خانه سینما صنوف یا کارفرما هستند یا کارگزار و این مسئله در مجمع هم مطرح شده است. اینکه ما روی یک کلمه حساسیت داشته باشیم در شرایطی است که خود وزارت کار ما را اینقدر مجبور نمی‌کند که مثلاً در سربرگ‌ها چنین عنوانی داشته باشیم و قرار است صرفاً در اساسنامه ذکر شود، مثل کانون وکلا یا پزشکان که به عنوان انجمن کارگری ثبت شده‌اند. این بحث‌ها در این چند سال مطرح شده ولی به هر حال دوستان پذیرفتند که خیلی به این مسئله بها ندهند.

ساز و کار رای مردمی بزودی اعلام می‌شود

اسعدیان درباره مشارکت خانه سینما با جشنواره فیلم فجر و برعهده گرفتن مسوولیت رای‌گیری مردمی هم توضیح داد: امسال هم قرار است خانه سینما مسئولیت رأی‌گیری مردمی را در جشنواره برعهده داشته باشد و سازوکار آن در حال طراحی است که جزئیات آن با معرفی مسئول این بخش به زودی اعلام خواهد شد.

رئییس هیات مدیره خانه سینما با تاکید براینکه «همیشه یک همکاری به مفهوم تفاهم و گفت‌وگو بین اعضای خانه سینما و مسئولان جشنواره فجر بوده است،» ادامه داد: امسال هم این گفت‌وگو وجود داشت و سعی شده با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند ضمن اینکه این همکاری نه به عنوان یک بخش رسمی بلکه به عنوان یک همراهی دوستانه صورت می‌گیرد و برای اعضای خانه سینما مانند سال‌های قبل پیش‌بینی برای نمایش فیلم‌های جشنواره و انتخاب سینما صورت گرفته که به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها