رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی:

بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند، گفت: باید محدودیت‌های ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی افزایش پیدا کند و ضوابط سخت‌گیرانه‌تر به اجرا برسد.

بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند
کد خبر: 261404
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد شکرچی‌زاده در نشست خبری اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه در نقشه تهران محدوده گسل‌ها شناسایی شده است، گفت: شهرداری تهران موظف است ساخت و ساز در حریم گسل‌ها را رعایت کند و محدودیت‌هایی برای ساخت و ساز در مجاورت گسل‌ها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نقشه گسل‌های شهرهای تبریز، مشهد و کرج هم تهیه و به شهرداران ارائه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ضوابط باید در پهنه گسل‌ها سخت‌گیرانه باشد، گفت: مشکلی که ما با آن مواجه هستیم بخش میزان مقاومت بیمارستان‌ها در برابر زلزله است متاسفانه در شرایط بحران بیمارستان‌ها نه تنها که نمی‌توانند در مداوای مصدومان موثر عمل کنند بلکه برای بیماران داخل بیمارستان هم مشکلاتی به وجود می‌آید.

شکرچی‌زاده با بیان اینکه دامنه کیفیت مسکن مهر در سطح کشور بسیار گسترده است، گفت: شاهد آن بدویم که برای مسکن مهر سرپل ذهاب با وجود زلزله‌ای با ریشتر بالا مشکلی پیش نیامد اما در سایر مناطق کشورمان برخی از پروژه‌های مسکن مهر در جانمایی نادرستی ساخته شده‌اند. معتقدم ساخت و ساز باید به بخش خصوصی سپرده شود و عمده ساخت و سازهای شهری که در برابر زلزله مقاوم نیستند پس از جنگ ساخته شده‌اند و عمر مفید آنها به 30 سال هم نرسیده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها