کد خبر: 261438
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷

از مقاوم نبودن بیمارستان‌ها در مقابل زلزله تا کمبود پایگاه‌های هلال احمر در کشور

مقاوم نبودن بیمارستان‌ها در مقابل زلزله، دستگیری 3240 معتاد متجاهر، کمبود پایگاه‌های هلال احمر و آتش‌نشانی در انتظار قرار گرفتن در شغل‌های سخت از مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از مقاوم نبودن بیمارستان‌ها در مقابل زلزله تا کمبود پایگاه‌های هلال احمر در کشور
کد خبر: 261438
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از بیمارستان‌های کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند، گفت: باید محدودیت‌های ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی افزایش پیدا کند و ضوابط سخت‌گیرانه‌تر اجرا شود.

ولی تیموری، معاون گردشگری از فعال‌سازی کارت‌های اعتباری سفر خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد رونق سفر در مناطق کمتر توسعه‌یافته داخل کشور، در حال تهیه است که بین 5 تا 50 میلیون تومان اعتبار برای این کارت‌ها درنظر گرفته شده و بسته به شرایط موجود به هر خانوار داده می‌شود.

ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از دستگیری پنج هزار و 822 متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر در هفت روز اخیر خبر داد. به گفته او سه هزار و 240 نفر از دستگیرشدگان معتاد متجاهر بوده‌اند.

علی اصغر پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر گفته‌: در حال‌ حاضر 570 پایگاه در کشور داریم امابر اساس استانداردهای فدراسیون جهانی باید 1200 پایگاه با توجه به اقلیم گسترده، راه‌های مواصلاتی، مناطق حادثه خیز داشته باشیم و تامین این تعداد پایگاه اقدامی نیست که جمعیت بتواند به تنهایی آن را انجام دهد.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران می‌گوید شورای شهر باید لوایح سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانی را تصویب کند.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اکنون در مرحله تحلیل و جمع‌بندی اطلاعات دریافت‌شده درخصوص بوی نامطبوع تهران هستیم، گفت: طبق یافته‌ها، منشاء بو، هیچ‌یک از احتمالات مطرح شده نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها