وزارت صنعت خبر داد:

رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن

مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن ماه برطرف می شود و از برنامه تحویل خودرو های پیش فروش شده، در آینده نزدیک خبر داد.

رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن
کد خبر: 261441
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر صادقی مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت به بازدید اخیر خود از گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت: هدف از این بازدید، نظارت بر شرکت‌های خودرو ساز که زیر نظر وزارتخانه فعالیت دارند.


وی پیرامون تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده اظهار داشت: علت این تاخیر، تحریم ها و به تبع آن مشکل در واردات مواد اولیه قطعه‌سازی است.


صادقی خاطرنشان کرد: براساس تدابیر و مساعدت مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مشکل تا پایان بهمن ماه برطرف می‌شود و خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.


این مقام مسئول درباره اعلام قیمت جدید خودروها تاکید کرد که در افزایش قیمت ها، حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان در نظر گرفته شده است.


به گزارش ایرنا، پس از ماه ها انتظار بازار خودرو، سرسختی خودروسازان برای افزایش قیمت ها به دلیل تعدیل نرخ ارز سرانجام نتیجه داد و در روزهای گذشته ایران خودرو و سایپا به عنوان خودروسازان اصلی کشور قیمت نهایی تولیدات خود را اعلام کردند.


بر این اساس، قیمت تولیدات تا پایان دی ماه با احتساب ارزش افزوده، خدمات، بیمه و مالیات شماره گذاری بر مبنای 30 درصد افزایش قیمت به فروش خواهد رفت.


همچنین مقرر شده خودروهایی که از اول شهریور تا پایان دی ماه ثبت نام شده اند، با اضافه شدن 30 درصد به قیمت های مصوب قبلی تحویل مشتریان شوند و برای سایر ثبت نام کنندگان از دی ماه به بعد نیز برپایه «پنج درصد زیر قیمت بازار» تعیین قیمت می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها