معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

در هیچ شرایطی غذا تحریم نمی‌شود

عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از تحریم های بی رحمانه علیه ملت ایران گفت: در هیچ شرایطی حتی در جنگ‌های رسمی هم غذا تحریم نمی‌شود، می‌دانم شرایط سخت شده اما لاینحل نیست.

در هیچ شرایطی غذا تحریم نمی‌شود
کد خبر: 261446
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه صمت ،کود و نهادهای کشاورزی که امروز بعدازظهر سه شنبه در بوستان گفت وگو برگزار شد، گفت: وضعیت کود کشور هم از نظر مواد مقضی و هم نگهدارنده بسیار خوب است و بابت این قضیه از بخش خصوصی تشکر می کنم. تحریم ها مشکلات زیادی را به وجود آورده اما می خواهیم به کمک شما این مشکلات را حل کنیم ما جلسات بسیاری را با شما داشتیم و توقع داریم این جلسات ادامه داشته باشد تا به یک راه حل برسیم.

وی با بیان اینکه سموم هم در شرایط تحریم وضعیت قابل قبولی دارند و تاکنون 9 هزار برند کود هم ثبت شده است، افزود: تدارکات خوبی انجام شده و واردات ما هم در حد سال گذشته است دولت به دلیل محدودیت منابع به تنهایی وارد تجارت نشده اما وضعمان خوب است لذا مسوولین ذیربط باید تلاش بیشتری کنند.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: در هیچ شرایطی حتی در جنگ های رسمی هم غذا تحریم نمی شود می دانم شرایط سخت شده اما لاینحل نیست ما روسانه ارز، واردات و صادرات را رصد می کنیم اما همه باید مراقب باشیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت در شرایط تحریمی که پیش آمده دولتی ها و خصوصی ها باید تعامل بیشتری داشته باشند تا کارها را پیش ببرند. ما روش های نظارتی و خشونتی را در مرحله آخر گذاشته ایم و اصل را براعتماد می گذاریم به این دلیل که شرایط که از این سخت تر نشود تا همه بیش از پیش از کوره به در نرویم.

کشاورز در رابطه با تامین نهادها گفت: باید تدارکات و تامین نهادها را بیشتر کنیم موجی که ترامپ ایجاد کرده باعث عقب رفتمان نشود و باید از این فضا بگذریم هیچ کدام از فعالان نباید در این زمینه نگران باشند.

کشاورز درباره رابطه با تعامل با اروپاییان گفت: با چند نفر از اروپایی ها مذاکره داشتیم و آنها می خواهند به ایران کمک کنند بخش خصوصی باید از این فضا استفاده کند ما هم هر اقدامی که لازم باشد انجام می دهیم.

معاون امور زراعت وزارت کشاورزی تصریح کرد: باید با پدیده تکنولوژی های جدید مشکلات را حل کنیم و انجمن ها باید مراقب اوضاع باشند و تا در حل موضوعات از زیر بار شانه خالی نکنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها