معاون دادستان کشور بیان کرد:

صدا و سیما در اختیار آموزشگاه‌های کنکور

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه با بیان اینکه پهنه باند صدا و سیما در اختیار آموزشگاه‎‌های کنکور است، گفت:‌ موضوع حذف کنکور بحث کلی حاکمیتی است که مقامات مربوطه تصمیم‌گیری می‌کنند و ما در این مجال فعلا بحثی نداریم اما وضعیت نابسامان موسسات و آموزشگاه‌ها باید بررسی شود.

صدا و سیما در اختیار آموزشگاه‌های کنکور
کد خبر: 261473
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه در نشست بررسی تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به کنکور در دادستانی کل کشور با اشاره به فقدان نظارت کافی بر عملکرد آموزشگاه‌های کنکور گفت: رفتار و عملکرد موسسات و مراکز کنکور مطابق با مقررات و ضوابط قانونی نیست و ساماندهی جدی را می‌طلبد.

وی افزود: موضوع حذف کنکور بحث کلی حاکمیتی است که مقامات مربوطه تصمیم گیری می‌کنند و ما در این مجال فعلا بحثی نداریم اما وضعیت نابسامان موسسات و آموزشگاه‌ها باید بررسی شود.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: آیین نامه‌ مفصلی از سال 1380 توسط شورای عالی آموزشی تصویب شده و راهکارهای قانونی خوبی پیش بینی کرده است و در مرکز و استان تکلیف و نظارت بر این آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی را مشخص کرده‌اند.

معاون دادستان کل کشور در امور حقوق عامه گفت: صدا و سیما به موسسات و آموزشگاه‌های کنکور پهنه وسیع باند فعالیت داده است. در شبکه‌های مختلف فعال هستند و بسیاری از آنها چهره شده‌اند در حالی که این فعالیت ها باید نظام مند باشند.

حشمتی با طرح این پرسش که آموزش و پرورش چقدر بر این موسسات نظارت دارد، اظهار داشت: اینها نکات مهمی است که از باب مدعی العموم و تکالیف مشخص شده توسط قانون وظیفه داریم و باید آن را پیگیری کنیم که بسیار مهم است.

وی افزود: بسیاری از متولیان امور فرهنگی و علمی گلایه مند هستند و از مداخلات این مراکز در بحث آموزش و متون درسی صحبت می‌شود، از سویی می‌بینیم در یک فضای رسانه ‌ای عمومی و ملی برای آنها فرصت فراهم می‌کنیم تا تبلیغ کنند و به راحتی این کار را انجام می‌دهند.

نشست معاون دادستان کل کشور با موضوع تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به کنکور با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌رئیس سازمان سنجش و مدیرکل بازرگانی رسانه ملی برگزار شد.

در این نشست ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش در امور مراکز و مدارس غیرانتفاعی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس مهدوی‌فر مدیرکل بازرگانی رسانه ملی به بیان نظرات خود پرداختند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها