کد خبر: 261500
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۸:۰۵:۰۰
| |

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند:

دو سوم مردم فرانسه همچنان خواستار ادامه اعتراضات جلیقه زردها هستند

بر اساس نظرسنجی‌ها بعد از گذشت 9 هفته از اعتراض‌های مردم فرانسه، تنها 13 درصد از فرانسوی‌ها با جنبش جلیقه زردها مخالفند

دو سوم مردم فرانسه همچنان خواستار ادامه اعتراضات جلیقه زردها هستند
کد خبر: 261500
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش شبکه تلویزیونی 'بی.اف.ام تی. وی'، بعد از 9 هفته از اعتراض های مردم فرانسه، جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که دو سوم مردم این کشور همچنان این اعتراضات را تائید می کنند و خواستار ادامه آن هستند.


به گزارش ایرنا، بر اساس این نظرسنجی، تنها 13 درصد از فرانسوی ها با جنبش جلیقه زردها مخالفند.


همچنین این نظرسنجی تائید می کند که بیشتر موافقان این جنبش، از حامیان مارین لوپن، ژان لوک ملانشون و فرانسوا فیون هستند. شمار اندکی از معترضان نیز از حامیان مکرون هستند.


پیش از آغاز گفت وگوی بزرگ ملی در فرانسه 54 درصد مردم این کشور معتقدند که اعتراضات باید ادامه یابد و در مقابل 45 درصد مردم معتقدند این روند باید متوقف شود.


یک نظرسنجی دیگر که توسط موسسه افکار سنجی 'اوپلنیون وی' انجام شده است، نشان می دهد که بیش از دو سوم فرانسوی ها (67 درصد) اعلام کردند در طرح گفت و گوی ملی(بحث بزرگ)، که از امروز آغاز می شود، خواستار انجام اصلاحات بنیادین هستند.


همچنین 65 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی انتظار برگزاری همه پرسی در فرانسه را دارند.


براساس این نظرسنجی که به سفارش روزنامه لوپوئن و رادیو بین المللی فرانسه انجام شده است، تنها 47 درصد پرسش شوندگان برای شرکت در طرح گفت و گوی ملی مکرون ابراز علاقه کرده اند و 52 درصد قصد ندارند در آن مشارکت کنند.


رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه در نامه ای خطاب به مردم کشورش، ضمن دعوت از آنها برای شرکت در طرح گفت و گوی ملی، متعهد شد به نظرات جدید گوش کند، هر چند که تاکید کرد که همچنان به دستورکار اصلی اصلاحات اقتصادی پایبند خواهد ماند.


طرح جدید مکرون با گذشت 9 هفته از اعتراضات جلیقه زردها مطرح شده است.


اعتراضات ضد دولتی جلیقه زردها در پاریس و شهرهای فرانسه که با درگیری و خشونت همراه بوده، ضمن متزلزل کردن اقتصاد این کشور، دولت مکرون را به چالش کشیده است.


مکرون که محبوبیتش در ماه گذشته با کاهش قابل‌ ملاحظه‌ای همراه بوده قول داده تا از بحث‌ها برای کانالیزه کردن خشم عمومی و پی‌ریزی سیاست جدید مبتنی بر اصول دموکراسی مشارکت حداکثری استفاده کند.


طرح گفت وگوی ملی رئیس جمهوری با استقبال نه چندان گرم معترضان روبرو شده است.


جلیقه‌زردها معتقدند به جای این طرح، دولت باید همه پرسی انجام دهد.


در همین ارتباط، 'مارین لوپن' رقیب انتخاباتی مکرون در رقابت ریاست جمهوری 2017 که همواره از آغاز اعتراض های فرانسه خواستار کناره گیری دولت بوده، روز گذشته در اظهاراتی تنها راه برقراری آرامش را، بازگشت به صندوق آرا دانست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها