کد خبر: 261521
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

باز هم زنان در حاشیه قرار گرفتند؛

نماد ساخت آمریکا در دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر

در جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) که چند روز پیش رونمایی شد، دو نکته عجیب قرار دارد، یکی این‌که نقش زنان کمرنگ بوده و از چهره آنان تصویری نیست، دومی هم وجود شاتل فضایی ساخت ایالات متحده آمریکاست.

نماد ساخت آمریکا در دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر
کد خبر: 261521
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) چند روز پیش رونمایی شد. در سمت چپ این دیوارنگاره «شاتل فضایی» آمریکا نقش بسته است. شاتل‌های فضایی برای اولین‌بار در سال 1981 میلادی پرتاب شدند که به علت مشکلات فنی و هزینه زیاد در سال 2010 میلادی بازنشسته شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، با توجه به پیشرفت فضایی ایران و وجود موشک «ماهواره‌بر سیمرغ»، عجیب اینجاست طراحان و ایده‌پردازان این دیوارنگاره از دستاورد فضایی آمریکا استفاده کرده‌اند. دستاوردی که 9 سال پیش بازنشسته شده و دیگر پرواز نمی‌کند.

دیوارنگاره میدان ولیعصر

نکته دیگر این دیوارنگاره، ماکت شاتل است که انگار شهید «مسعود علیمحمدی» وشهید «چمران» بر روی آن مشغول به کار هستند. شهید علیمحمدی از دانشمدان هسته‌ای بود که در تاریخ 22 دی 88 ترور شد.

متاسفانه تجربه جام‌جهانی باعث تغییر سبک ایده‌پردازان و سفارش‌دهندگان این دیوارنگاره نشده و باز هم زنان در اینجا بدون چهره شده‌ و نقش کمرنگی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها