کد خبر: 261763
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

چه کودکانی مشمول یارانه بهزیستی می‌شوند؟

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت خیران و حامیان از 350 کودک گفت: کودکانی که نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی ندارند، ماهیانه 3 میلیون و 700 هزار ریال از بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند.

چه کودکانی مشمول یارانه بهزیستی می‌شوند؟
کد خبر: 261763
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد محمدی‌قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان، اظهارکرد: یکی از رویکردهای بهزیستی، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر 260 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانه و خانواده نگهداری می‌شوند؛ در واقع کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش، بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند و به دستور مقام قضایی به این مراکز سپرده می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر این‌که خدمات تخصصی ارائه شده در انواع مراقبت در خانواده (زیستی و خویشاوندی) باید متناسب با شرایط خانواده باشد، ادامه داد: خدماتی از جمله کمک مالی، ‌مشاوره،‌ مددکاری اجتماعی و مواردی از این دست بنا به پیشنهاد مددکار اجتماعی و با تایید کمیته شبه خانواده استان ارائه می‌شود. البته در این فرایند، فرد نگهداری کننده از کودک، بنا بر شرایط باید دارای حکم قیومیت و یا امین موقت باشد.

وی با اشاره به حضور 60 کودک در مراکز بهزیستی، افزود: این نهاد از چهار خانه کودک و نوجوان غیر دولتی دختران و پسران (به تفکیک سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال)، همچنین یک مرکز دولتی شیرخوارگاه با رنج سنی 0 تا 6 سال برخوردار است. این در حالی است که تأمین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان از مسایل بسیار مهم این کودکان به شمار می‌رود.

محمدی‌قیداری یادآور شد: کودکان، آینده‌سازان اجتماع هستند و زمانی فرد مفیدی برای خانواده خواهند بود که در خانواده‌ای سالم تربیت شده باشند. به همین دلیل، واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی با دقت و حساسیت بسیار زیادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به حمایت خیران و حامیان از 350 کودک، خاطر نشان کرد: کودکانی که نیاز به یاری خیران دارند و در خانواده زندگی می‌کنند، با استفاده از طرح حامی به خیری معرفی می‌شوند و شماره‌حسابی برای آن‌ها ایجاد می‌شود تا کمک‌های نقدی را دریافت کنند. با توجه به این طرح، معاونت مشارکت‌های مردمی مشخصات همه کودکان را احصا کرده و در اختیار فرد حامی قرار می‌دهد تا ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آن‌ها واریز شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها