کد خبر: 261771
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد:

فوتبال؛ پدیده‌ای فارغ از مذهب و جنسیت

آنیه زیدی سرمربی تیم زنان سولیهال مور انگلیس از چالش‌های مسیر مربی‌گری‌اش می‌گوید و از اینکه چطور سالها آزار و نابرابری از عشق او به فوتبال کم نکرد.

فوتبال؛ پدیده‌ای فارغ از مذهب و جنسیت
کد خبر: 261771
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ منیژه موذن- آنیه زیدی برای رسیدن به موقعیت فعلی‌اش تلاش زیادی کرده است. تلاشی بیش از دیگران، آنی 34 ساله نه تنها زنی است که باید در ورزشی تحت سیطره مردان کار کند بلکه به عنوان یک مسلمان پاکستانی باید با تبعیض و آزار نژادی و مذهبی هم مبارزه می‌کرد.

به گزارش « اعتمادآنلاین» به نقل از گاردین؛ او سالها تلاش کرده تا نه به عنوان یک زن مسلمان پاکستانی، بلکه فقط به عنوان یک مربی فوتبال شناخته شود. حالا او را به اسم مربی آنی می‌شناسند. آنی از سال 2017 با تیم نوجوانان مردان کار کرده است.

او می‌گوید: «بسیاری از موفقیتم را مدیون مدیران باشگاه هستم، آن‌ها فارغ از جنسیت و مذهب تنها به استعدادهای من توجه کردند و اینکه چطور در زمین کار می‌کنم.»

پس از یک دوره موفق به عنوان سرمربی تیم جوانان، مربیگری تیم زنان به آنیه پیشنهاد شد، البته با حفظ سمت مربیگری تیم نوجوانان.

تیم زنان سولیهال در جدول جایگاه خوبی ندارد اما آنیه معتقد است به زودی همه چیز درست می‌شود. او در کودکی با برادرهایش فوتبال بازی می‌کرد اما در 14 سالگی بازی کردن را کنار گذاشت چون احساس می‌کرد به عنوان بازیکن فوتبال موفق نخواهد بود.

او می‌گوید: «شما می‌توانید توپ را از من بگیرید، می‌توانید کفش‌هایم را از من بگیرید اما نمی‌توانید عشق به فوتبال را از من بگیرید.»

زیدی می‌گوید « زمانی که می‌خواستم کارم را شروع کنم پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر و حملات لندن بود. آزارها پایانی نداشت اما تحمل می‌کردم. بالاخره بعد از چند هفته بچه‌های تیم در مقابل دیگران از من حمایت کردند. بعد از دوازده هفته آن‌ها برای حل مشکلاتشان پیش من می‌آمدند، همه ما به این باور رسیدیم که فوتبال برای کنار زدن موانع فرهنگی و جنسیتی قدرت زیادی دارد. به من می‌گفتند که بهتر است به جای مربیگری تیم نوجوانان مربی تیم زنان شوم اما من مخالفت می‌کردم. از نظر من فوتبال جنسیت و مذهب ندارد.»

بالاخره مدیران باشگاه به آنیه اعتماد کردند و او توانست خودش را اثبات کند. آنیه زیدی می‌گوید « هنوز چیز زیادی تغییر نکرده است، چند هفته قبل در یک بازی، مربی تیم مقابل مرا نشناخت، فکر می‌کرد من پزشک تیم هستم. ِ»

آنیه اما با همه سختی‌ها ناامید نشده است. او موسسه مربی آنیه را راه انداخته است، در این موسسه آن‌ها تلاش می‌کنند تا با دختران جوان کار کنند و به آن‌ها شجاعت دنبال کردن رویاهایشان را بدهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها