نگهداری هر قلاده سگ‌ ولگرد چقدر هزینه دارد؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه تعداد سگ‌های استان به بیش از 10 هزار قلاده رسیده است و لازم است نسبت به کنترل این موضوع اقدام شود، گفت: زنده‌گیری، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری سگ‌ها برای هر قلاده چهارمیلیون ریال هزینه ایجاد می‌کند و شهرداری‌ها از توان پرداخت این هزینه ناتوان هستند.

نگهداری هر قلاده سگ‌ ولگرد چقدر هزینه دارد؟
کد خبر: 261782
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در قزوین در نشست کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: درحال حاضر تعداد سگ‌های استان به بیش از 10 هزار قلاده رسیده که رشد آن تصاعدی بوده و لازم است که بر اساس ابلاغ وزارت کشور نسبت به کنترل این موضوع اقدام شود.


وی با بیان اینکه همه در قبال حوادث گزیدگی ناشی از سگ‌ها مسئول اند، اظهار داشت: در سال 95 اتفاق تلخی در اسفرورین رخ داد که بسیار ناگوار بود و لازم است که از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.

فرخزاد به ورود سگ از استان‌های همجوار به قزوین اشاره کرد و تاکید کرد: لازم است که اقدام و تعامل مشترک با این استان‌ها انجام شود تا از توزیع و پراکندگی سگ ها جلوگیری شود.

این مسئول در توضیح علت خارج‌شدن زنده‌گیری سگ‌ها از دستورکار، به جای شیوه‌های دیگر تصریح کرد: زنده‌گیری، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری سگ‌ها برای هر قلاده چهارمیلیون ریال هزینه ایجاد می‌کند و شهرداری‌ها از توان پرداخت این هزینه ناتوان هستند.

فرخزاد ادامه داد: داروی بیهوشی وارداتی است و اگر بخواهیم از این داروها برای ساماندهی سگ‌های ولگرد استفاده کنیم برای هر قلاده سگ 8 میلیون ریال هزینه صرف می شود.

فرخزاد در رابطه با همراه داشتن سگ در خیابان و اماکن عمومی نیز گفت: هرگونه حضور سگ در محل زیست افراد در معابر و اماکن عمومی باید کنترل شده بوده و سگ‌ها باید دارای کارت بهداشت باشند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل جمعیت سگ نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید در این خصوص حقایق را برای مردم بیان کرد تا در طرح های ساماندهی با ما همراه باشند.

فرخزاد از دبیر کارگروه این جلسه نیز خواست تا نتیجه اقدامات کنترل سگ‌ها تا یک ماه آینده از فرمانداران و شهرداران اخذ شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها