کد خبر: 261806
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۴:۵۸:۰۰
| |

مدیرکل بازرسی وزارت کار:

حوادث کاری منجر به فوت 20 درصد کاهش یافت

علی مظفری مدیرکل بازرسیِ کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: حدود هشت سال است که روند حوادث ناشی از کار در کشور کاهشی بوده و در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش در حوادث کار منجر به فوت در کشور داشته‌ایم.

حوادث کاری منجر به فوت 20 درصد کاهش یافت
کد خبر: 261806
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی مظفری امروز 26 دی‌ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین المپیاد ایمنی کشور در کرمان اظهار کرد: ایمنی در واقع سرمایه‌گذاری است و سازمان بین المللی کار و انجمن بین‌المللی تامین اجتماعی طی مطالعه در کارگاه‌های دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که بازگشت سرمایه در ایمنی کار تا پنج برابر افزایش سرمایه را دارد.

وی افزود: ایده برگزاری المپیاد ایمنی در کشور با توجه به برگزاری موفق این المپیاد در استان کرمان شکل گرفت و یکی از پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در جشن سده انجمن بین المللی کار را خواهیم داد که هر سه سال یک بار مقارن با برگزاری کنگره جهانی ایمنی و بهداشت کار برگزار شود.

مظفری تصریح کرد: شاخص سازمان بین‌المللی کار در پایش عملکرد کشورهای عضو به عنوان معیار استاندارد در حوادث ناشی از کار اعلام می شود، میزان حوادث به جمعیت کارگری است.

وی بیان کرد: حدود هشت سال است که روند حوادث ناشی از کار در کشور کاهشی بوده و در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش در حوادث کار منجر به فوت در کشور داشته‌ایم.

مدیرکل بازرسی وزارت کار گفت: آموزش ایمنی را به عنوان رکن ارتقاء ایمنی در کارگاه ها قرار می‌دهیم و باید مسوولان ایمنی با ارتباط با کارفرما به عنوان یک مشاور خیرخواه در ارتقاء شاخص های ایمنی در کارگاه ها اقدام کنند.

وی افزود: 12 درصد قانون کار به موضوع ایمنی و بهداشت کار اختصاص دارد اما همچنان شاهد مرگ دو میلیون و 700 هزار کارگر در دنیا هستیم که البته در این زمینه بیماری های کاری شش برابر حوادث کار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها