کد خبر: 261810
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۷

از ذخیره مناسب اقلام اساسی تا تورم 10 میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا

مجاز شدن واردات بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار، دولت می‌تواند قیمت ارز را 8 هزار تومان کند، کنار کشیدن 60 درصد از متقاضیان تسهیلات مسکن و ونزوئلا در انتظار تورم 10 میلیون درصدی از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز چهارشنبه بودند.

از ذخیره مناسب اقلام اساسی تا تورم 10 میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا
کد خبر: 261810
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجاز شدن واردات بدون انتقال ارز تا سقف 300 میلیون دلار ‌ ثبت سفارش و واردات مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید تا سقف سیصد میلیون دلار به صورت بدون انتقال ارز تا پایان سال 1398 مجاز اعلام شد.

دولت می تواند قیمت ارز را 8 هزار تومان کند ‌ محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معتقد است که دولت اگر هم اکنون اراده کند حتی می تواند قیمت ارز را به 8 هزار تومان کاهش دهد.

کنار کشیدن 60 درصد از متقاضیان تسهیلات مسکن ‌ افزایش قیمت مسکن در سال جاری، عدم افزایش سقف تسهیلات مسکن و به تبع آن کاهش قدرت تسهیلات برای خرید مسکن سبب شده 60 درصد از متقاضیان این تسهیلات ناامید شوند و طی این 10 ماه از تقاضای خود برای دریافت تسهیلات انصراف دهند.

ونزوئلا در انتظار تورم 10 میلیون درصدی! ‌ صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد با تداوم روند فعلی، نرخ تورم ونزوئلا تا پایان امسال به 10 میلیون درصد برسد. ونزوئلا که دارای بالاترین نرخ تورم در جهان است از نوامبر سال 2016 تاکنون با پدیده ابرتورم دست به گریبان است.

قطعه سازان باید بین 80 تا 140 درصد قیمت‌ها را تعدیل کنند ‌ محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه قیمت قطعه‌سازان باید بین 80 تا 140 درصد تعدیل شود، گفت: رقم مطالبات قطعه‌سازان نه تنها کم نشده بلکه زیادتر نیز شده است.

کمبودی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد ‌ محمدآقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به ذخیره مناسب اقلام اساسی در انبارها، هیچ‌گونه کمبودی در توزیع وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها