مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران:

20 میلیون دلار قطعات یدکی در سال جاری صادر کرده‌ایم/ تولید کمک فنر فیات ترکیه و گاز روسیه در ایران

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران با بیان اینکه اکنون این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی کمک فنر سه مدل از خودرو فیات و برخی از تولیدات خودروسازی گاز روسیه را تامین می‌‌کند، تاکید کرد: ما توانستیم سال گذشته 20 میلیون دلار صادرات داشته باشیم در حالی که گردش مالی گروه تعلیق عظام 138 میلیون دلار بوده است.

20 میلیون دلار قطعات یدکی در سال جاری صادر کرده‌ایم/ تولید کمک فنر فیات ترکیه و گاز روسیه در ایران
کد خبر: 261851
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۶:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در بازدید خبرنگاران از مجموعه کارخانجات هلدینگ تعلیق گروه صنعتی عظام خودرو، حسین شمسایی مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران با اشاره به فعالیت این کارخانه گفت: به رغم فشارهایی که از ابتدای سال تا به امروز به دلیل عدم به‌‌روز شدن قیمت‌‌‌های خودرو، به واحدهای قطعات خودرو وارد شده اما ما تا با امروز توانسته‌‌ایم خود را نگهداریم و تاکنون هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم اما متاسفانه تمام طرح‌‌‌های توسعه ما متوقف شده است.

وی ادامه داد: گروه عظام خودرو در سه بخش برق و الکترونیک، موتوری و قالب‌‌‌بندی و تعلیق انتقال قدرت فعال است که در برخی از این مجموعه‌‌‌ها ما به صورت انحصاری نیازهای خودروسازان را تامین می‌‌‌‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران با اشاره به وضعیت کنونی مجموعه اظهار داشت: اکنون مجموعه دارای بالاترین تنوع و تامین قطعات خودرو برای خودروسازان و قطعات یدکی است و مشتریان اصلی ما در داخل کشور ایران خودرو و ساپکو هستند.

شمسایی با اشاره به شروع فعالیت کارخانه فرآوری و ساخت قطعات تصریح کرد: این مجموعه در سال 1373 به بخش خصوصی واگذار شد و در همان زمان با مذاکراتی که با کره جنوبی صورت گرفت، خط تولید سامسونگ در این واحد برای تولید کمک فنر انواع خودروها نصب شد و پس از مدتی توانستیم تکنولوژی ماندو کره را خریداری و به کشور وارد کنیم.

وی با اشاره به صادرات واحد تولیدی متبوع خود خاطرنشان کرد: سیاست صادراتی ما در دو بخش استوار است؛ اول آنکه ما سراغ کشورهایی می‌‌رویم که خودروسازان به آنجا صادرات داشته‌‌‌اند مانند عراق، سوریه و برخی از کشورهای سی‌‌‌آی‌‌اس. مورد دیگر کشورهایی که هیچ گونه رابطه‌‌ای با خودروسازان ما ندارند اما ما برای این گونه کمپانی‌‌ها کالا تولید می‌‌کنیم مانند اوکراین، الجزایر، ترکیه و روسیه.

مدیرعامل شرکت فرآوری و ساخت قطعات یدکی ایران با بیان اینکه اکنون این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخلی کمک فنر سه مدل از خودرو فیات و برخی از تولیدات خودروسازی گاز روسیه را تامین می‌‌کند، ابراز داشت: ما توانستیم سال گذشته 20 میلیون دلار صادرات داشته باشیم در حالی که گردش مالی گروه تعلیق عظام 138 میلیون دلار بوده است.

شمسایی با اعلام خرید خط تولید جدید از فرانسه بیان کرد: ما به رغم محدودیت‌‌های تحریم یک خط تولید کامل از PSA فرانسه خریداری کردیم و اکنون 80 کانتینر در شرکت وجود دارد که در حال نصب آنها هستیم. با راه‌‌اندازی این خط تولید کمک فنر ما ما به 22 میلیون قطعه در سال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برای حضور در ترکیه که یکی از قدرت‌‌های مطرح قطعه‌‌سازی است، مجبور بودیم استاندارد این کشور را اخذ کنیم یا با یک شرکت ترک مشارکت کنیم که ما طی یک پروسه، استاندارد این کشور را کسب کردیم و هم‌‌اکنون یک برند ثبت شده برای این کشور داریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها