کد خبر: 261881
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۲۰:۲۹:۰۰
| |

ایران صفر - عراق صفر

جنگ ایران و عراق برنده نداشت

تیم ملی فوتبال ایران که در دو دیدار ابتدایی خود در هفدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا برابر یمن و ویتنام به پیروزی رسیده بود، با تساوی برابر عراق به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

جنگ ایران و عراق برنده نداشت
کد خبر: 261881
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۲۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله گروهی جام ملت های آسیا از ساعت 19:30 امروز چهارشنبه در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. تیم ملی ایران با این تساوی 7 امتیازی شد و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شد.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، روزبه چشمی(80 اشکان دژاگه)، امید ابراهیمی(کاپیتان)، علیرضا جهانبخش(62 مهدی طارمی)، وحید امیری، سامان قدوس(74 مهدی ترابی) و سردار آزمون به میدان رفت.

دقیقه 3 : دو تیم که انگیزه بالایی برای رسیدن به دروازه یکدیگر داشتند فوتبال سرعتی را در دستور کار قرار دادند که هیجانات اول بازی بر میدان حاکم بود و موقعیت خطرناکی ایجاد نشد.

دقیقه 10: بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق که نمی خواستند به ایران فرصت پی ریزی حمله را بدهند، پرس شدیدی را روی بازیکنان ایران گذاشتند.

دقیقه 12: بهترین فرصت برای ایران ایجاد شد که توپ ارسالی وحید امیری را در دهانه دروازه سردار آزمون با سر به زمین کوبید تا توپ از کنار دروازه به بیرون برود.

دقیقه 20: دو تیم که از ابتدای بازی تلاش زیادی برای در اختیار گرفتن میدان می کردند بازی متعادل اما پرسرعتی را به نمایش گذاشتند و توپ در زمین دو تیم در رفت و برگشت بود.

دقیقه 22: خطایی که پشت محوطه جریمه روی امید ابراهیمی صورت گرفت فرصت مناسبی را در اختیار ایران قرار داد تا از یک ضربه ایستگاهی به گل برسد که ضربه سامان قدوس به بدن بازیکنان عراق خورد و راه به دروازه نبرد.

دقیقه 26: امید ابراهیمی که در این دیدار کاپیتان ایران بود درون محوطه جریمه عراق سرنگون شد و در حالی که او اعتقاد به پنالتی داشت، روشن ایرماتف دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 35: عراقی ها در معدود حملاتی که روی دروازه ایران ایجاد کردند شوتی را به سمت دروازه شلیک کردند که با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: سامان قدوس در مرکز زمین روی بازیکن عراق مرتکب خطا شد و از داور ازبکستانی کارت زرد دریافت کرد. در این صحنه بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیری کوتاهی داشتند.

دقیقه 42: توپ در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه به علیرضا جهانبخش رسید و درحالی که این بازیکن فرصت باز کردن دروازه عراق را داشت توپ را با فاصله کمی به بالای دروازه زد.

دقیقه 45: دو تیم که با انگیزه های یکسان نیمه اول را دنبال کردند بازی پرفشار و سرعتی را در دستور کار قرار دادند به گونه ای که توپ در زمین دو تیم در حال رفت و برگشت بود. در وقت های اضافه نیمه اول ضربه سردار آزمون به دست بازیکن عراق برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 47: پرتاب اوت بلند از سوی وحید امیری درون محوطه جریم عراق در یک رفت و برگشت با ضربه چشمی مواجه شد که توپ به دست مدافع عراق برخورد کرد اما بازهم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 55: پرتابی دیگر از وحید امیری توپ را درون محوطه جریمه به شلوغی بازیکنان رسید اما دفاع پرلایه عراقی ها اجازه نداد بازیکنان ایران از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 65: پس از ورود مهدی طارمی به جای جهانبخش تیم ایران قصد داشت حملاتش را روی دروازه عراق بیشتر کند اما مصدومیت بازیکن تیم ملی عراق چند دقیقه ای در بازی وقفه ایجاد کرد.

دقیقه 67: برخورد وحید امیری و طارق همام در کنار خط طولی زمین باعث شد ایرماتف به امیری کارت زرد نشان دهد. مصدومیت این دو بازیکن لحظاتی در بازی تاخیر ایجاد کرد.

دقیقه 76: عراق صاحب بهترین فرصت برای باز کردن دروازه ایران شد که توپ ارسالی طارق همام را مهاجم عراق با ضربه سر به سمت دروازه ایران زد که بیرانوند با کف دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 80: با ورود اشکان دژاگه به زمین بازوبند کاپیتانی در اختیار وی قرار گرفت. تیم ملی در همین دقیقه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ ارسالی را سردار آزمون با ضربه سر به بالای دروازه زد.

دقیقه 90: جنگ دو تیم که از ابتدای بازی وجود داشت در دقیقه پایانی هم ادامه داشت و دو تیم نبرد نزدیکی داشتند اما نتوانستند دروازه ها را با خطر جدی مواجه کنند. با این تساوی ایران و عراق 7 امتیازی شدند اما تیم ایران به خاطر تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها