کد خبر: 261882
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

مردم ایران از تیم ملی قهرمانی می‌خواهند

مروز به لطف هماهنگی بی‌نظیر بازیکنان تیم ملی به پشت گرمی حمایت‌های میلیونی مردم ایران نه تنها جبران خاطره تلخ چهار سال پیش شد بلکه امیدها را به کسب پیروزی‌های مداوم و رسیدن به قله افتخار بام آسیا بیشتر کرد.

مردم ایران از تیم ملی قهرمانی می‌خواهند
کد خبر: 261882
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکنام ببری- تساوی ارزنده ایران در برابر همسایه غربی (عراق) با توجه به صدرنشینی ایران در گروه و همواره شدن راه صعود آسان به مرحله بعدی مسابقات، موجی از شادی و خوشحالی را در جامعه ایجاد کرد. خاطره شکست ایران درست در چنین روزهایی در سرزمین کانگوروها به عراق در ضربات پنالتی، کام مردم ایران را تلخ کرده بود. تلخی این شکست وقتی بیشتر شد که به اذعان کارشناشان برجسته داوری، ایران شایستگی پیروزی داشت و ناداوری صورت گرفته در جریان بازی باعث رقم خوردن نتیجه شکست برای تیم ملی کشور شد.

اما امروز به لطف هماهنگی بی‌نظیر بازیکنان تیم ملی به پشت گرمی حمایت‌های میلیونی مردم ایران نه تنها جبران خاطره تلخ چهار سال پیش شد بلکه امیدها را به کسب پیروزی‌های مداوم و رسیدن به قله افتخار بام آسیا بیشتر کرد. امیدواری‌ها به موفقیت نهایی تیم ملی زمانی بیشتر می‌شود که نظاره‌گر بازی هوشمندانه بازیکنان و کیفیت فنی بالای تیم هستیم. همواره یکی از انتقادات جدی از سوی ناظران فوتبال به سبک بازی تیم ملی، فقدان جنبه تهاجمی در تیم است.

فلسفه تیمی کی‌روش بر دفاع بسته و بستن منافذ نفوذ تیم رقیب استوار بوده است، اما امروز شاهد سبک جدید فوتبالی از سوی تیم ملی به مدیریت کی‌روش هستم که در آن ترکیبی زیبا از دفاع و حمله هماهنگ را می‌بینیم. در طول جام جهانی، ایران عملکرد قابل قبولی در برابر حریفان نام‌آشنای فوتبال همچون پرتغال و اسپانیا داشت، اما تیم ملی در خط میانی و مهم‌تر از آن در فاز حمله حرفی برای گفتن نداشت. آمارها گویای همه چیز است. ایران در این جام دو گل زد که یکی گل به خودی مدافع مراکش بود و دیگری با پنالتی به دست آمد. وقتی این آمار با عملکرد تیم ملی کره جنوبی و ژاپن مقایسه شود، فاصله کیفیت خط حمله ایران با این دو غول قدرت آسیا مشخص‌تر می‌شود.

خوشبختانه در این دور از تورنمنت آسیایی تیم ملی ایران سطحی جدید از پیشرفت را تجربه می‌کند و تیم به مفهوم واقعی در همه بخش‌ها تقویت شده است. امید این است که با برنامه‌های تاکتیکی منظم، حرکت امیدوارکننده تیم ملی تا رسیدن به مقام قهرمانی آسیا تداوم یابد و ایران اسلامی به جایگاه بایسته و درخور شأنش در آسیا دست یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها