سید احسن علوی نماینده مردم سنندج:

با استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان وسعت نظر پیدا خواهند کرد

سید احسن علوی با اشاره به معایب و محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر از معایب آن است. با اجرایی شدن این طرح نمایندگان وسعت نظر پیدا خواهند کرد و از بخشی نگری و توجه به حوزه انتخابیه، نگاه وسیع‌تری نسبت به کل استان خواهند داشت.

با استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان وسعت نظر پیدا خواهند کرد
کد خبر: 261894
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید احسن علوی با اشاره به معایب و محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محاسن استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار بیشتر از معایب آن است. با اجرایی شدن این طرح نمایندگان وسعت نظر پیدا خواهند کرد و از بخشی نگری و توجه به حوزه انتخابیه، نگاه وسیع‌تری نسبت به کل استان خواهند داشت.

وی اظهار کرد: نمایندگان بر اساس این طرح در تمام اموری که در چارچوب وظایف نمایندگی است نقش ایفا می‌کنند و کم کم به سمت تفکر ملی می‌روند. از سوی دیگر بحث فعالیت و نقش احزاب با این طرح در کشور پررنگ‌تر می‌شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مشارکت مردمی بیشتر خواهد شد چراکه نمایندگان برای رقابت در عرصه نمایندگی شفاف‌تر خود را معرفی خواهند کرد و به طور کلی نگاه مردم فراقومی و قبیله‌ای خواهد شد.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: با این طرح نمایندگان شاخص‌تری به مجلس راه می‌یابند و کاندیداهایی که تجارب و سابقه کاری بهتری دارند از سوی مردم در سطح استان انتخاب خواهند شد.

علوی در پایان گفت: عده‌ای نگران هستند که مسائل قومی و مذهبی با این طرح در انتخاب نمایندگان تاثیر بگذارد ولی مردم ما بسیار آگاه‌تر از این هستند که بخواهند مسائل مذهبی یا قومی را در انتخابات مداخله دهند و قطعا توانایی و شایستگی کاندیداها برای مردم از هر چیزی مهم‌تر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها