کد خبر: 261964
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۰:۴۴:۰۰
| |

استاد برجسته ادبیات فارسی شبه‌قاره «هند» درگذشت

استاد برجسته زبان و ادب فارسی شبه قاره هند، «ظهیر احمد صدیقی» استاد تمام سابق دانشگاه جی سی روز گذشته 26 دی‌ماه 1397 بدرود حیات گفت.

استاد برجسته ادبیات فارسی شبه‌قاره «هند» درگذشت
کد خبر: 261964
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ظهیر احمد صدیقی از استادان برجسته ادبیات و زبان فارسی در شبه‌ قاره و شهر لاهور پاکستان بود و از او آثار زیادی در زمینه ادبیات فارسی به دو زبان فارسی و اردو به یادگار ماند.

«ایران و پاکستان دو کشور دوست و همسایه»، «دلها یکی است»، «مرزا عبدالقادر بیدل»، «فارسی، ادبیات چند پهلو» عنوان برخی از آثار این استاد فقید پاکستانی است.

او علاوه بر تالیف و تصحیح نزدیک به پنجاه عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات فارسی، فرهنگ و تاریخ منطقه، در سال‌های پایانی عمر پربارش به ترجمه «لغت‌نامه دهخدا» به زبان اردو مشغول بود.

او همچنین به عنوان یکی از ایران‌شناس شیه‌قاره شناخته می‌شد و علاوه بر تدریس در دانشگاه جی سی، معاونت دانشگاه دولتی لاهور پاکستان را هم بر عهده داشت.

این شاعر، ادیب و استاد زبان و ادبیات فارسی چندی پیش با شرکت در شب شعر حسینه امام خمینی(ره) که با حضور رهبر معظم انقلاب انقلاب برگزار می‌شود شرکت کرد و به توفیق دیدار با جضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نائل شد.

محمدرضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پاکستان، به مناسبت درگذشت این استاد ادبیات فارسی، در پیام تسلیتی این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و فقدان این چهره برجسته زبان و ادبیات فارسی را به جامعه علمی و دانشگاه‌های این کشور تسلیت گفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها