هشدار اسپانیا به انگلیس درباره یک بریگزیت بدون توافق

پس از آنکه سیاستمداران انگلیسی توافق نخست وزیر کشورشان در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با اختلاف بسیار وسیعی رد کردند، نخست وزیر اسپانیا نسبت به احتمال یک «برگزیت بدون توافق» ابراز نگرانی کرد.

هشدار اسپانیا به انگلیس درباره یک بریگزیت بدون توافق
کد خبر: 261998
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۲۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در توئیتی نوشت: رای گیری روز سه شنبه در پارلمان انگلیس غم انگیز بود.

وی افزود: این توافق بهترین گزینه ممکن است و یک بریگزیت بدون توافق نتایج منفی برای اتحادیه اروپا و نتایج فاجعه آمیزی برای انگلیس خواهد داشت. اسپانیا اقدام احتمالی را در نظر می‌گیرد و حفظ حقوق شهروندان و ساکنان را در اولویت قرار خواهد داد.

در همین حال، جوزف بورل، وزیر امور حارجه اسپانیا گفت: اسپانیا انتظار یک نتیجه منفی را از پارلمان انگلیس داشت اما ما به خاطر اختلاف وسیع بین آرای موافق و مخالف بسیار متعجب شدیم.

جوزف بورل افزود: این یک خبر بد است اما ما می‌بایستی که با آن مواجه شویم. اسپانیا برای هر گونه احتمالی آماده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، توافق بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس که مدت‌هاست مورد مذاکره قرار دارد در رای گیری روز سه شنبه با 432 رای مخالف در مقابل 202 رای موافق از سوی قانونگذاران انگلیسی رد شد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر درخواستی را برای برگزاری رای اعتماد به دولت ارائه کرد، چراکه این شکست بزرگترین شکست علیه یکی از دولت‌های انگلیس از دهه 1920 میلادی محسوب می‌شد.

از آنجایی که دولت ترزا می رای اعتماد را بدست آورده انتظار می‌رود نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه برای تشریح طرح B خود به پارلمان بازگردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها