کد خبر: 262003
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۲۰:۱۴:۰۰
| |

نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

فرستاده آمریکا شایسته نصیحت کردن مردم لبنان نیستند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت:‌سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان تنها برای ایجاد یک آرشیو رسانه‌ای و موزه‌های تاریخی انجام شد.

فرستاده آمریکا شایسته نصیحت کردن مردم لبنان نیستند
کد خبر: 262003
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۲۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به سفر دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به لبنان با اشاره به اینکه این سفر تنها برای ایجاد یک آرشیو رسانه‌ای و موزه‌های تاریخی انجام شد، اظهار کرد: هیل کاملا می‌داند که در موقعیتی نیست که بخواهد سیاستی را به لبنان و مسؤولان آن دیکته کند، کسانی که تجاوزات مکرر اسرائیل علیه لبنان را به منزله تعرض به این کشور نمی‌دانند و کسانی که از تروریسم تکفیری و حامیان آن در کل منطقه حمایت می‌کنند، شایسته نصیحت کردن مردم لبنان و توصیه برای آینده این کشور نیستند، در نتیجه او این را هم باید بداند که آینده لبنان و گزینه‌های این کشور در دست مردم آن است و لبنان با سه‌گانه ارتش، مردم و مقاومت از مصونیت برخودار است.

به گزارش سایت شبکه خبری المنار، نعیم قاسم در ادامه تاکید کرد: منفعت لبنان در این است که به دنبال طرح شکست خورده آمریکایی-اسرائیلی که منطقه را ویران کرد، نرود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان درباره مساله تشکیل کابینه در این کشور نیز گفت: کلید راه‌حل بحران دولت، داخلی است و این کلید و شیوه آن نیز کاملا برای تمامی لبنانی‌ها شناخته شده است، اهمیت ندادن به جستجوی راه‌حلی برای این مشکل به بحران‌های جدید منجر می‌شود که به بحران‌های اقتصادی و اجتماعی موجود و وضعیت وخیم لبنان افزوده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه مدنظر است، تشکیل دولت برای رسیدگی به مشکلات مردم است و درست نیست که این انتظار برای مدت نامعلومی ادامه داشته باشد، همین‌طور این تاخیر بزرگی که هیچ نتیجه‌ای به جز تعطیلی دولت ندارد، جایز نیست.

نعیم قاسم افزود: تا زمانی که حضور اسرائیل ادامه دارد و به این شکل رفتار می‌کند، این منطقه همچنان از بحران‌های متوالی رنج خواهد برد.

او خطاب به کشورهایی که برای عادی‌سازی روابط خود با دشمن اسرائیلی تلاش می‌کنند، گفت: بدانید این رفتار شما کشورهایتان را به دست اسرائیل نابود خواهد کرد زیرا اسرائیل سعی دارد گزینه‌هایی را پیش روی شما قرار دهد که نه با منطق مردم شما و نه به طور کلی با منطق منطقه هماهنگ نیستند، احتیاط کنید، تمامی مسیرها با اسرائیل زیان است همانگونه که همراهی با آمریکا در این دهه‌های اخیر این گونه بوده است.

این مسؤول حزب الله لبنان تاکید کرد: آمریکا در سوریه شکست سختی خورد و به دلیل حجم بالای خسارت‌ها و نیز نبود امیدی به دستاوردهای واقعی خودش یا هم‌پیمانانش، در این دوره نمی‌تواند گزینه‌های خود را برای آینده تعیین کند، سفر (مایک) پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به منطقه در واقع تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست داعش در سوریه و روحیه‌دهی به هم‌پیمانان ناکام این کشور انجام شد که دیدند آمریکا چگونه در میانه راه آنها را تنها گذاشت، این همان چیزی است که ترامپ علنا اعلام و تاکید کرد که آمریکا شکست خورده و نیروهای این کشور از سوریه خارج خواهند شد و آمریکا مسؤولیت هم‌پیمانانش را نمی‌پذیرد.

معاون سید حسن نصرالله تاکید کرد: هیچ موضوع جدیدی در سفر پامپئو به منطقه وجود نداشت و این سفر تنها برای تاکید بر حضور آمریکا در مسایل منطقه انجام شد اما این امر شکست آمریکا و آشفتگی و دستپاچگی این کشور در موضعگیری‌های مختلف را پنهان نمی‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها