کد خبر: 262012
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۶:۰۰
| |

راه تغییر نام مقدونیه هموار شد

رای اعتماد پارلمان یونان به سیپراس

الکسیس سیپراس توانست از پارلمان یونان رای اعتماد بگیرد تا راه برای تغییر نام کشور «مقدونیه» به «جمهوری مقدونیه شمالی» هموار شود. عدم توافق بر سر این تغییر نام تاکنون استعفای وزیر دفاع این کشور و تهدید به استعفای شش وزیر دیگر را به دنبال داشته است.

رای اعتماد پارلمان یونان به سیپراس
کد خبر: 262012
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| الکسیس سیپراس توانست بعد از مناقشه‌ها با کسب 151 رای موافق از پارلمان 300 عضوی یونان رای اعتماد بگیرد.

به گزارش شبکه خبری ای بی اس، الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان با کسب رای اعتماد از پارلمان، از وقوع انتخابات زودهنگام در این کشور جلوگیری کرد.

الکسیس سیپراس توانست از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد تا راه برای تغییر نام کشور «مقدونیه» به «جمهوری مقدونیه شمالی» هموار شود. عدم توافق بر سر این تغییر نام تاکنون استعفای وزیر دفاع این کشور و تهدید به استعفای شش وزیر دیگر را به دنبال داشته است.

پارلمان مقدونیه به تازگی به تغییر نام کشور «مقدونیه» به «جمهوری مقدونیه شمالی» رای مثبت داد و به دنبال آن پانوس کامنوس وزیر دفاع یونان از جناح راست از مقام خود استعفا کرد. او در همین حال اعلام کرد که شش وزیر دیگر عضو حزبش را از دولت خارج خواهد کرد، رویدادی که دولت الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان را نیازمند رای اعتماد پارلمان کرد.

سیپراس با این رای اعتماد هم توانست قائله به وجود آمده بر سر بحران تغییر نام مقدونیه را پایان دهد و هم جلوی برگزاری یک انتخابات زودهنگام را بگیرد. در صورت شکست دولت ائتلافی یونان، دولت حمایت اکثریت پارلمان را از دست می‌داد و احتمالا انتخابات زودهنگام را در پی می‌داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها