کد خبر: 262040
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۷:۴۹:۰۰
| |

دعوت مسکو از مقامات آمریکا برای مذاکره درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه آماده دیدار با شرکای آمریکایی خود برای گفت‌وگو درباره پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای در هر زمانی است.

دعوت مسکو از مقامات آمریکا برای مذاکره درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد
کد خبر: 262040
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۷:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی ریابکوف، دیپلمات ارشد روسی اعلام کرد: ما آماده دیدار و گفت‌وگو با طرف آمریکا در هر زمانی که برای آنها مناسب باشد هستیم. اگر آنها زمان و مکان مذاکرات را اعلام کنند ما آنجا خواهیم بود اما ما همواره اعلام کرده‌ایم و دوباره نیز می‌گوییم که ما چنین آمادگی را برای انجام تماس‌هایی از این دست از طرف مقابل نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: مسکو از دیپلمات‌های آمریکایی برای شرکت در نشست بررسی پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای دعوت کرده و امیدوار است که شرکای آمریکایی در این مذاکرات شرکت کنند. این نشست قرار است در فردا هجدهم ژانویه برگزار شود برخی کشورها از جمله آلمان، یونان، سوئد و آمریکا تایید کرده‌اند که در این نشست شرکت می‌کنند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف اضافه کرد: روسیه نمی‌داند که آیا آمریکا به دنبال جدایی از این معاهده بوده و یا آماده همکاری مشترک است.

ریابکوف افزود، واشنگتن به اراده اطلاعات ساختگی به شرکا ادامه داده و مسکو را به نقض‌های جدید این پیمان متهم می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: آنچه ما می‌شنویم تنها تبلیغات در راستای رویکرد تخریبی آمریکا و ادامه ادعاهای دروغین آمریکا در این باره است.

با این حال سفیر آمریکا در ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن به طور کامل از پیمان منع موشک‌های میان برد هسته‌ای بعد از شش ماه دوره گذار، خارج خواهد شد.

همچنین وی از مسکو خواست که شواهد قانع کننده‌ای مبنی بر تبعیت از مفاد این پیمان ارائه کند.

با این حال این مقام روس اعلام کرد: مشخص نیست موضع کنونی آمریکا چیست؟ ما می‌خواهیم که با طرف آمریکایی این پیمان را حفظ کرده و با یکدیگر کار کنیم.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به استقرار موشک‌های آمریکایی در اروپا گفت: اقدامات و اظهارات آمریکا کاملا تحریک آمیز هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها