کد خبر: 262075
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

هشدار پمپئو به عبدالمهدی؛

اسرائیل به عراق حمله خواهد کرد

یک روزنامه کویتی از قصد اسرائیل برای حمله هوایی به خاک عراق پرده برداشت.

اسرائیل به عراق حمله خواهد کرد
کد خبر: 262075
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پمپئو به عبدالمهدی خبر داد واشنگتن بر این باور است که اسرائیل به طور بالفعل در آستانه گرفتن تصمیم قطعی خود برای حمله به اهدافی در داخل خاک عراق برای هدف قرار دادن مقر گروه‌های عراقی فعال در سوریه است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الجریده کویت در خبری در این رابطه به نقل از منابع عراقی خبر داد پمپئو وزیر خارجه آمریکا در ملاقات خود با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به او هشدار داد اسرائیل قصد حمله هوایی به خاک عراق را دارد.

به نوشته این روزنامه، پمپئو به عبدالمهدی خبر داد اسرائیل معتقد است حمله به نیروهای شبه‌نظامی عراقی که در سوریه فعالیت دارند در خاک سوریه هیچ فایده‌ای ندارد زیرا این نیروها به سرعت از داخل عراق خود را مجددا بازسازی و سازماندهی می‌کنند در حالی که نمی‌تواند در مقابل خطری که این گروه‌ها برایش ایجاد می‌کنند نیز بی‌تفاوت باقی بماند.

1111

پمپئو در ادامه به میزبان خود خبر داد واشنگتن بر این باور است که اسرائیل به طور بالفعل در آستانه گرفتن تصمیم قطعی خود برای حمله به اهدافی در داخل خاک عراق برای هدف قرار دادن مقر گروه‌های عراقی فعال در سوریه است.

در ادامه این گزارش آمده است: پیش از پیام پمپئو به عبدالمهدی سفارت آمریکا در بغداد هم از طریق واسطه‌هایی به رهبران گروه‌های مختلف مسلح عراقی هشدار داد در صورتی که مقر سفارت آمریکا در بغداد مورد حمله قرار گیرد ارتش آمریکا هم مقر این گروه‌ها را در بغداد مورد حمله قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها