سفیر ایران در لندن:

آوریل 2017 امکان سفر همسر زاغری به ایران فراهم بود

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن با بیان اینکه در آوریل 2017 امکان سفر همسر نازنین زاغری به ایران فراهم شده بود، گفت: باید از او پرسید که چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده اش استفاده نکرد؟

آوریل 2017 امکان سفر همسر زاغری به ایران فراهم بود
کد خبر: 262112
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۷ ۲۳:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش نوشت: « در پاسخ به درخواست های مکرر برای ملاقات با خانواده، ما (ایران) در آوریل 2017 روادید برای همسر خانم نازنین زاغری به منظور سفر به ایران و دیدار با همسر و به ویژه اینکه در کنارش دخترش باشد را فراهم کردیم. این ماجرا تقریبا مربوط به دو سال پیش بود. بایستی از او (همسر نازنین زاغری) سوال شود که چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده اش استفاده نکرد؟»

24 دی ماه خبری به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی» مبنی بر احضار سفیر ایران در لندن به وزارت خارجه انگلیس در ارتباط با وضعیت «نازنین زاغری» منتشر و عنوان شد که «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به دلیل آنچه «نگرانی‌ها درباره وخامت اوضاع» این تبعه انگلیسی-ایرانی در زندان خوانده شده، آقای «حمید بعیدی‌نژاد» را به وزارت خارجه انگلیس احضار کرده است.

در همین زمینه بعیدی نژاد در صفحه توئیترش نوشت: «در جلسه صریحا به آقای وزیر خارجه (جرمی هانت) گفتم مداخله در وضعیت یک تبعه ایرانی، دخالت در امور داخلی ایران محسوب شده و مردود است، به ویژه آنکه خانم زاغری به دلیل جاسوسی برای خود دولت شما در زندان است. توصیه‌های افراد خارج از زندان به وی هم با مقاصد سیاسی است و کمکی به وی نمی‌کند.»

نازنین زاغری به دلیل ارتکاب به جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به 5 سال زندان محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

او در خرداد ماه 1395 هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بازداشت شده بود. مقام‌های ایران بعد از بازداشت زاغری اعلام کردند که او با مؤسسات معاند همکاری و در فعالیت‌های براندازی نرم حضور داشته است.

بعد از بازداشت و محکوم شدن نازنین زاغری، رسانه‌های غربی با به راه انداختن پروپاگاندای شدید علیه ایران مدعی شدند که سفر او به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته بود و او هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است.

به رغم این هجمه رسانه‌ای علیه ایران، آذرماه سال 1396 بود که «بوریس جانسون» وزیر خارجه وقت انگلیس در پارلمان این کشور اذعان کرد که بازداشت زاغری هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است.

اظهارات جانسون که در تقابل مستقیم با تبلیغات رسانه‌های غربی بود، در انگلیس با انتقادهای گسترده مواجه شد و وزیر خارجه وقت این کشور را مجبور به عذرخواهی کرد.

حمید بعیدی نژاد

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها