طرف‌های یمنی به مبادله اسرا بعد از مذاکرات اردن ابراز امیدواری کردند

طرف‌های مذاکره‌کننده یمنی پس از گفتگوهایی که در امان پایتخت اردن انجام شد، ابراز امیدواری کردند که در مورد لیست نهایی اسامی اسرا به توافق برسند.

طرف‌های یمنی به مبادله اسرا بعد از مذاکرات اردن ابراز امیدواری کردند
کد خبر: 262150
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۰۸:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان ملل به منظور شروع دور جدید از گفتگوها با هدف به پایان رساندن درگیری‌ها در یمن، به هیأت مذاکره‌کننده دولت منصور هادی و نیروهای یمنی اعمال فشار می‌کند.

با وجود پیشرفت در پرونده اسرا، سازمان ملل همچنان خروج نیروهای طرفین از بندر الحدیده را دشوار می‌داند.

نیروهای انصارالله و عبد ربه منصور هادی در گفتگوهایی که در امان، پایتخت اردن برگزار شد، در خصوص اجرای بخشی از توافقی که در مذاکرات صلح در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در سوئد حاصل شد، برای تبادل هزاران اسیر از دو طرف گفتگو کردند.

برخی کشورهای غربی که برای نیروهای دولت مستعفی یمن سلاح فراهم می ‌کنند هر دو طرف درگیر را تحت فشار قرار دادند تا سر گام‌ های اعتمادساز توافق کنند و راه برای یک آتش‌‌بس گسترده ‌تر و روند سیاسی برای پایان دادن به جنگ هموار شود. جنگی که تاکنون بیش از ده‌ها هزار نفر را به کشتن داده و چندین نفر را آواره کرده است.

دو طرف لیستی حدود 15 هزار نفری از اسرا را ارائه کردند و توافق شده است که تبادل اسرا از طریق فرودگاه شهر صنعا در شمال یمن که در دست نیروهای انصارالله و همچنین فرودگاه شهر سیئون در جنوب این کشور که تحت کنترل نیروی دولت مستعفی است، صورت بگیرد.

جنگ علیه یمن از سوی ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی از فروردین 1394 شروع شد و با وجود هشدارهای متعدد نسبت به بحرانی شدن اوضاع انسانی در یمن، اما رهبران ریاض تا کنون به این هشدارها توجهی نداشته ‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها