کد خبر: 262171
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

بیرانوند:

مردم از ما برد می‌خواستند

«علیرضا بیرانوند» دروازه بان تیم ملی ایران بدنبال کسب تساوی در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل عراق، در مصاحبه با AFC اذعان داشت که هواداران این تیم به تلافی شکست مرحله یک چهارم دوره پیشین جام ملت های آسیا، از او و هم تیمی هایش توقع برد داشتند.

مردم از ما برد می‌خواستند
کد خبر: 262171
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) در گزارشی نوشت: تیم های ایران و عراق که پیشتر با کسب حداکثر امتیاز از 2 بازی نخست مرحله گروهی، صعود خود به مرحله حذفی جام ملت های 2019 آسیا را قطعی کرده بودند، برای تصاحب جایگاه نخست گروه به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت با وجود تساوی و تقسیم امتیازها، این ایران بود که به لطف تفاضل گل بهتر به عنوان تیم نخست راهی دور بعد شد.


اما آنچه پیش از برگزاری این بازی کانون توجهات بود، تساوی سه بر سه این 2 تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های 2015 استرالیا بود؛ رقابتی شگفت انگیز که بیرانوند از روی نیمکت آن را نظاره گر بود؛ نبردی که به عنوان یکی از خاطره انگیزترین دیدارهای تاریخ جام ملت ها در نهایت و در ضربات پنالتی با نتیجه هفت بر شش به سود عراقی ها پایان گرفت و ایرانی ها از صعود به نیمه نهایی باز ماندند.


بیرانوند که در پایان بازی 2 تیم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در این باره اظهار داشت: مردم و هواداران از ما برد می خواستند و در فضای مجازی فشار زیادی روی ما بود، آنها به ما می گفتند که این تیم همان هایی هستند که باعث حذف شما شدند.


وی ادامه داد: با این وجود، ما قصد داشتیم مثل همیشه بازی خودمان را انجام دهیم و در درجه اول روی گل نخوردن تمرکز کنیم و در نهایت هم به هدفی که داشتیم یعنی صعود به عنوان تیم نخست، دست پیدا کردیم.


سنگربان تیم ملی ایران افزود: همه از ما انتظار داشتند که تیم اول صعود کنیم و حالا ما انتظار داریم که بازی به بازی بهتر شویم؛ زمانی که شما در گروهتان اول می شوید، سایر تیم ها از شما به عنوان حریفی سرسخت یاد می کنند.


تیم تحت هدایت «کارلوس کی روش» پرتغالی بازی را در ورزشگاه آل مکتوم درخشان تر آغاز کرد و «سرار آزمون» مهاجم این تیم می توانست در همان دقایق ابتدایی با ضربه سر دروازه عراق را باز کند اما پس از استراحت بین دو نیمه، موقعیت های گل به مراتب کمتری روی دروازه ها ایجاد می شد و هر چه بازی رو به جلو پیش می رفت، ایرانی ها بیشتر نسبت به تضمین تک امتیازی که ضامن صعودشان به عنوان تیم نخست بود، ابراز خوشحالی می کردند.


این درحالی است که بیرانوند در فاصله 13 دقیقه مانده تا پایان با یک مهار فوق العاده مانع از گلزنی «علاء عباس» شد.


در نهایت هم قفل دروازه ایران بسته ماند تا تیم ملی بدون دریافت گل تا اینجای رقابت ها، به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم راه یابد؛ قهرمان سه دوره جام ملت های آسیا در ادامه راه رهسپار ابوظبی خواهد شد تا در مرحله حذفی برابر عمان قرار بگیرد.


بیرانوند در ادامه تاکید کرد: می دانستیم که عراق نمی خواهد در بازی مقابل ایران بازنده باشد، باید در نیمه نخست از فرصت ها استفاده می کردیم اما متاسفانه موفق به اینکار نشدیم؛ با این حال هر 2 تیم خوشحال هستند چرا که هیچکدام در آخرین بازی نباختیم و خدا را شاکریم که کارمان را در این مرحله به خوبی به پایان رساندیم؛ صعود کردیم و بازی خوبی به نمایش گذاشتم و این همان چیزی است که بازیکنان برای آن به آب و آتش می زنند.


گلر تاثیر گذار تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: شاید تنها تیمی باشیم که در هر بازی به چهار یا پنج تغییر به میدان می رویم، این نشان می دهد که ما 2 تیم در اختیار داریم و تمام بازیکنان برای تیم ملی بهترین نمایش خود را ارئه می دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها