علی ساری نماینده اهواز:

استانی‌شدن انتخابات مجلس، هزینه‌های انتخاباتی را کاهش می‌دهد/ مکانیزم‌های شام و دعوتی دادن‌ها اصلا مکانیزم انتخاباتی نیست

نماینده مردم اهواز در مجلس استانی شدن انتخابات را موجب کم شدن هزینه‌های انتخاباتی خواند و گفت: با تصویب این طرح پاسخگویی نمایندگان کمتر می‌شود و این از جمله معایب این طرح است.

استانی‌شدن انتخابات مجلس، هزینه‌های انتخاباتی را کاهش می‌دهد/ مکانیزم‌های شام و دعوتی دادن‌ها اصلا مکانیزم انتخاباتی نیست
کد خبر: 262239
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ساری با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «از مزایای این طرح این است که مجلس را به حزبی شدن و کار گروهی نزدیک‌تر می‌کند» گفت: هم‌اکنون ناکارآمدی‌هایی که در بخش‌های مختلف اجرایی وجود دارد باعث می‌شود که یک نماینده در حوزه‌ انتخابیه به کارهای ریز اجرایی آن حوزه مشغول ‌شود و ناکارآمدی‌های ملی و کشوری در چشم نمایندگان کمتر دیده شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد یکی از معضلات این طرح تصریح کرد: هم‌اکنون تنها افردی که درِ دفترشان به روی همه باز است، نمایندگان هستند که با استانی شدن انتخابات، معضل عدم پاسخگویی بوجود می‌آید و پاسخگویی نمایندگان کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به این پرسش که استانی‌ شدن انتخابات هزینه‌های انتخاباتی را افزایش نمی‌دهد؟ گفت: من موافق این نظر نیستم. عده‌ای از همکاران که این نظر را دارند، مکانیزم‌های انتخاباتی رایج را در نظر می‌گیرند. مکانیزم‌های انتخاباتی رایج، مکانیزم‌های استاندارد نیست. مکانیزم‌های رایج مثلا شام و دعوتی دادن‌ها اصلا مکانیزم انتخاباتی نیست.

ساری در پایان استانی شدن انتخابات را موجب کم شدن هزینه‌های انتخاباتی خواند و اظهار کرد: مثلا وقتی که فرد به سمت کل استان پیش می‌رود دیگر نمی‌تواند در کل استان سور و مهمانی دهد به عبارت دیگر اگر در گذشته توانایی نماینده در حد مهمانی دادن در یک شهرستان بود هم‌اکنون این توانایی در سطح استان قابل تعمیم نیست. لذا این مخارج اضافی به کل حذف شده و هزینه‌ انتخابات در حد همان تبلیغات معمول در قالب عکس و پوستر و... باقی‌ مانده و به طور کلی کم می‌شود.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها