سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلسژ:

زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست»، گفت که اگر این زیرساخت‌ها فراهم نشود آثار منفی استانی شدن انتخابات را شاهد خواهیم بود.

زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست
کد خبر: 262249
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدتقی کبیری با اشاره به تصویب کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: این طرح یک سری نقاط ضعف و قوتی دارد که اگر نقاط ضعف آن حل شود قابل دفاع است. از جمله اینکه زیرساخت‌های استانی شدن انتخابات مجلس فراهم نیست و امکان پایین آمدن مشارکت مردم در انتخابات مجلس وجود دارد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: در بحث تبلیغات هم استانی شدن انتخابات موجب افزایش هزینه تبلیغات و به دنبال آن ایجاد مسائل حاشیه ای و ورود مراکز ثروت به این عرصه را فراهم می کند، مگر اینکه ساز و کارهای تبلیغاتی به نحوی فراهم شود که هر کاندیدا با حداقل امکانات بتواند به انتخابات ورود کند وگرنه استانی شدن هزینه تبلیغات را به مراتب بالاتر می‌برد و طبیعی است که بخش اعظمی از کاندیداها خصوصاً کاندیداهای سالم مشکل مالی پیدا می‌کنند و ابزار قدرت ثروت در انتخابات دخیل می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «در حال نظر نمایندگان دغدغه های منطقه ای مربوط به حوزه انتخابیه خود را دارند»، گفت: این امر باعث شده آنها کمتر به مسائل کلان کشور ورود کنند. مهمتر این که تعارض بین منافع ملی و منافع حوزه انتخابیه باعث شده نماینده در تعارض گیر کند و یکی از آنها را فدای دیگری کند که هر دو به ضرر کشور است ولی در استانی شدن نگاه نمایندگان نگاه کلان و حداقل استانی است.

کبیری در پایان خاطرنشان کرد: اگر سازوکار منطقی برای استانی شدن انتخابات ایجاد شود و روش‌ها و هزینه‌های معقول در نظر گرفته شود، در این صورت انتخابات مضرات روش قبلی را ندارد اما اگر برای این سازوکارها فکری نشود آثار منفی استانی کردن انتخابات را شاهد خواهیم بود.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها