کد خبر: 262312
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۷

از کاهش 8 دلاری نفت سنگین ایران تا تشکیل بیش از 4 هزار پرونده تخلف ارزی

تشکیل بیش از 4 هزار پرونده تخلف ارزی، کاهش 8 دلاری نفت سنگین ایران، همه کارکنان در سال آینده افزایش حقوق 20 درصدی خواهند داشت و اظهارنظر نوبخت در مورد مشکلات در حوزه صادرات نفتی از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز جمعه بودند.

از کاهش 8 دلاری نفت سنگین ایران تا تشکیل بیش از 4 هزار پرونده تخلف ارزی
کد خبر: 262312
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بیش از 4 هزار پرونده تخلف ارزی تشکیل شده است ‌ محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آمار، به میزان سه و نیم میلیارد دلار از منابع ارزی کشور که برای واردات اختصاص داده شده بود، کالایی وارد نشده و 4 هزار و 200 پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شده است.

کاهش 8 دلاری نفت سنگین ایران ‌ طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در دسامبر سال 2018 به 2.769 میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران حدود 8 دلار در هر بشکه ارزان شد. این در حالی است که کارشناسان بر این باورند به احتمال زیاد آمریکا با هدف جلوگیری از افزایش قمیت نفت در بازار در ماه می معافیت‌های ارائه‌شده به کشورهای خریدار نفت ایران را به شکل محدود تمدید خواهد کرد.

مشروط شدن معافیت مالیاتی صادرکنندگان ‌ دولت در سال آینده شرایط معافیت مالیاتی صادرکنندگان را تغییر می‌دهد؛ به طوری که تنها صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را طبق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

در حوزه صادرات نفتی مشکل داریم ‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشکلاتی که کشور با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند اشاره کرد و گفت: در حوزه صادرات نفتی به شدت دچار مشکل هستیم، به گونه‌ای که در حال حاضر از تولید 2 میلیون و 410 هزار بشکه نفت که برای هر روز در سال 1397 که 47 میلیارد دلار درآمد نفتی در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود، به شدت فاصله گرفته‌ایم.

همه کارکنان در سال آینده افزایش حقوق 20 درصدی خواهند داشت ‌ حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفته در سال 98 همه حقوق‌ها 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد اما نرخ مالیات این حقوق‌ها به صورت پلکانی با توجه به میزان دریافتی‌ها افزایش پیدا می‌کند که این موضوع روز شنبه به تصویب نهایی خواهد رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها