معاون وزیر کشاورزی:

بابت تولید شکر هیچ مشکلی نداریم/ کشت چغندرقند کمتر نشده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر خلاف اظهارات برخی کارشناسان هیچ مشکلی در زمینه کاهش تولید شکر نداریم و کشت چغندر قند پاییزه در سال جاری زراعی کاهش پیدا نکرده است.

بابت تولید شکر هیچ مشکلی نداریم/ کشت چغندرقند کمتر نشده است
کد خبر: 262332
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ ۱۵:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی کارشناسان نسبت به کاهش تولید چغندرقند ناشی از کاهش واردات و تامین بذر این کالای اساسی اظهار نگرانی کرده بودند و حتی آن را ناشی از نفوذ مافیای واردات شکر می دانستند، اما عباس کشاورز این مسئله را تکذیب کرد و به ایسنا گفت: هیچ مشکلی بابت تولید شکر نداریم و سطح زیر کشت چغندرقند در سال زراعی جاری کاهش پیدا نکرده است.

وی افزود: این که گفته می‌شود در تامین بذر چغندرقند پاییزه به مشکل برخورد کرده‌ایم چرا که واردات و تامین آن با محدودیت مواجه شده است، درست نیست چرا که تنها در شهریور ماه امسال برای 5500 هکتار از اراضی کشت پاییزه بذر تامین شده بود و میزان واردات این کالای اساسی برای توسعه کشت چغندرقند پاییزه در ماه‌های شهریور، مهر و آبان امسال به اندازه سال گذشته بوده است. بنابراین هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه کشت چغندرقند پاییزه با اقلیم چک می‌شود و بر اساس توصیه‌های هواشناسی و موسسه تحقیقات چغندر قند ممکن است سطح زیر این محصول استراتژیک در برخی مناطق با محدودیت مواجه شود، اما به طور کلی سطح زیر کشت چغندر قند پاییزه در سال زراعی جاری کاهش نخواهد یافت و هیچ نگرانی بابت تولید این محصول استرتژیک وجود ندارد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در 9 ماهه امسال بیش از 77 هزار و 330 تن قند و شکر تصفیه شده و تصفیه نشده به ارزشی بالغ بر 44 میلیون و 970 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که نسبت به همین بازه زمانی 1321.51 درصد از نظر وزنی و 1053.08 درصد از نظر ارزشی بیشتر شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها