کد خبر: 262396
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

جلوه‌های مثبت و منفی اینترنت

یک روانشناس معتقد است پدیده اینترنت، مثل یک شمشیر دولبه است و جلوه‌های مثبت و منفی دارد که اگر به‌موقع و در زمان مناسب و برای حل مشکل از آن استفاده شود، خوب است.

جلوه‌های مثبت و منفی اینترنت
کد خبر: 262396
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۰۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شجاع عربان روانشناس اظهارکرد: پدیده اینترنت، مثل یک شمشیر دولبه است و جلوه‌های مثبت و منفی دارد که اگر به‌موقع و در زمان مناسب و برای حل مشکل از آن استفاده شود، خوب است.

وی با اشاره به مزایای فراوان اینترنت، تصریح کرد: متأسفانه قسمت منفی خیلی پررنگ‌تر بوده و این یک ضعف است و هر پدیده‌ای که به کشور ما می‌آید، بعضاً جلوه‌های منفی آن بیشتر است.

عربان یادآور شد: غرایز، ساز و کار عقلایی و اخلاق سه مؤلفه هستند و در کنار هم زندگی یک شخص را تشکیل می‌دهند که مشاهده شده فضای مجازی بعضاً باعث بازداری‌زدایی و کم‌رنگ کردن اخلاق شده است.

این روانشناس اضافه کرد: بعضاً افرادی احساس می‌کنند که زیرنظر نیستند و در آن زمان، اخلاق را راحت پشت سر می‌گذارند که همین به فضای حقیقی تسری پیدا می‌کند و باید بیشتر مواظب باشیم و اینکه تصور کنیم زیرنظر نیستیم و رصد نمی‌شویم، اشتباه است.

وی بیان کرد: در افرادی دیده شده که فکر کرده‌اند زیرنظر نیستند و اخلاق کمرنگ شده و حالت و حس تکان‌های غریزه‌ای که بی‌پروا اجابت می‌کنیم، بعداً ممکن است در محیط واقعی هم «کنترلینگی» که قبلاً داشته‌ایم از دستمان برود و آدم دچار سقوط اخلاق می‌شود.

عربان گفت: برخی‌ها از طریق همین فضای مجازی به انحصار کشیده شده‌اند و اثرات آن برای همیشه با آنان است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها