کد خبر: 262441
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

محمد حسینی، عضو شورای مرکزی جمنا در نشست شنبه‌های انقلاب:

دشمن برای انقلاب سربار تربیت می‌کند/ بودجه نظامی ما با عربستان قابل مقایسه نیست

وزیر اسبق ارشاد گفت: دشمن همواره کوشیده است که برای انقلاب سربار تربیت کند و متاسفانه بعضا موفق هم بوده است و بالاخره در نظامی که مردم سالار است، ممکن است برخی از این افراد هم انتخاب شوند.

دشمن برای انقلاب سربار تربیت می‌کند/ بودجه نظامی ما با عربستان قابل مقایسه نیست
کد خبر: 262441
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد، صبح امروز شنبه در نشست چهلم شنبه های انقلاب با عنوان «رشد و تعالی» با اشاره به تحولی که در مردم ایران منجر به انقلاب اسلامی شد، گفت: در قرآن تعلیم و تزکیه جزو اهداف انبیای الهی برشمرده شده است. انسان نباید صرفا به دنبال تامین غرایز باشد، اما مکاتب غربی می خواهند انسان را به شهوات و مادیات محدود کنند. یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی پرورش کسانی است که عشق به خدا دارند. ما 36 هزار دانش اموز شهید در انقلاب اسلامی داریم. ما در همه حوزه ها توانسته ایم انسانهای مهذب و وارسته ای تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی اگر یار داشت، زودتر نهضت را شروع می کرد، گفت: اگر بعد از دفاع مقدس هجمه فرهنگی مطرح شد، پاتکی از سوی دشمن بود و اگر بحث اشرافیت پیش امد، در همین راستا بود و متاسفانه برخی مدیران هم به این ورطه افتادند. اگر امروز حشد الشعبی و حزب الله لبنان شکل گرفته است، به برکت انقلاب اسلامی است. روزی در محضر سید حسن نصرالله بودیم و ایشان گفت موفقیتهای ما از برکات انقلاب اسلامی است.

وزیر اسبق ارشاد گفت: امام خمینی مصداق نفس مطمئنه است، تهجد و آرامش امام در دوران مبارزه و ورود به ایران نشانه این وارستگی است. او همچنین آگاه به ابعاد سیاسی و اجتماعی است. ما عبادات و مناجاتهای رزمندگان را در دفاع مقدس شاهد بودیم، اینها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که انسانهای متوکل به خدا تربیت کرد. ما فناوری انرژی هسته ای و صنعت موشکی را در نتیجه تلاش جوانان متعهدی چون شهید طهرانی مقدم به دست آوردیم و در برخی جایگاههای علمی در رتبه های موفق قرار داریم.

وزیر اسبق ارشاد گفت: در ابتدای انقلاب 70 درصد جمعیت ما در روستاها بودند، اما دسترسی به آموزش و پرورش نداشتند و باید به شهرهای مجاور می رفتند. امروز در هر نقطه کشور یک مرکز اموزش عالی قرار دارد. پیش از انقلاب کادر پزشکی تربیت نکرده بودیم به طوری که پزشکان بنگلادشی در کشور طبابت می کردند.

وی ادامه داد: ما با وجود همه فشارها از ابتدای پیروزی انقلاب به این پیشرفتها رسیدیم. شما ببینید ما با چه سرعتی از دیگر کشورها که با این مشکلات مواجه نبودند، پیشی گرفتیم. ما بی شک هنوز با مشکلاتی مواجهیم، اما در سرعت رشد علمی رتبه خوبی داریم. ما اگر همان انسان‌های متکبر زیاده طلب پیش از انقلاب بودیم می توانستیم به این پیشرفتها برسیم؟ اما پس از انقلاب با تحولی که درروحیات ایجاد شد، رزمندگان خود را به خدا سپردند و جان خود را سپر کردند.

وزیر اسبق ارشاد گفت: کسی زمان جنگ فکر نمی کرد که سردار سلیمانی نامش لرزه بر اندام دشمن بیاندازد، اینها همه نتیجه رشادتها و فداکاری هاست. نوجوانان ما در اسارت، صدام را رسوا می کردند. کجای دنیا شما سراغ دارید این همه انسانهای فداکار؟ البته ما در جامعه انسانهای خودخواه هم داریم، آنها همیشه باری برای انقلاب بوده اند. دشمن هم همواره سعی داشته است که برای انقلاب سربار تربیت کند و متاسفانه بعضا موفق هم بوده است، بالاخره در نظامی که مردم سالار است، ممکن است برخی از این افراد هم انتخاب شوند.

وزیر اسبق ارشاد خیلی بیش از آنکه ما برای انقلاب سرمایه گذاری کرده ایم، دشمن برای انحراف انقلاب هزینه کرده است و موفقیتهایی هم داشته است. راهپیمایی اربعین، موفقیتهای جوانان ما در المپیادهای جهانی، دستاوردهای نخبگان ما و ... همه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در حوزه بانوان، پیش از انقلاب در بسیاری عرصه ها اصلا نقشی برای بانوان تعریف نشده بود، اما امروز فقط در عرصه کارگردانی سینما دست کم 25 نفر را داریم.

وی عنوان کرد: بودجه نظامی ما اصلا قابل مقایسه با بودجه عربستان سعودی نیست، چون توان نظامی ما مبتنی بر نیروی انسانی بوده است، نه خریدهای نظامی. عربستان امکانات و هواپیمای نظامی می خرد اما خلبان هواپیما را ندارد و باید برود کرایه کند. امروز از نظر دانش آموخته ایران در رتبه پنجم جهان است، ایران در جایگاه اول باسوادان بالای 15 سال است. امید به زندگی در سال 2016 در ایران 21 سال نسبت به 1979 افزایش داشته است.

وی افزود: بعضی در داخل، حسرت رفورمهای ظاهری عربستان را می خورند، در حالی که آمریکا درباره ای این کشور می گوید اگر ما دو هفته از آن حمایت نکنیم، سقوط می کند. اگر دشمن امروز از دست ما اینقدر عصبانی است به این دلیل است که روحیه انقلاب اسلامی در حال سرایت به دیگر نقاط جهان است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها