وقتی بدترین زمین‌ها به لیگ فوتبال زنان می‌رسد

با آمدن فصل زمستان زمین‌های بی کیفیتی که به برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان اختصاص داده می‌شود، خطراتی را برای بازیکنان به وجود می‌آورد و کیفیت بازی را کاهش می‌دهد.

وقتی بدترین زمین‌ها به لیگ فوتبال زنان می‌رسد
کد خبر: 262507
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر فوتبال زنان به هفته هفتم خود رسیده است اما همچنان وضعیت ورزشگاه‌هایی که به دیدارهای زنان فوتبالیست اختصاص داده می‌شود، مناسب نیست؛ موضوعی که برکیفیت کار بازیکنان اثرگذار است و حتی احتمال مصدومیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. این موضوع با فرا رسیدن فصل زمستان به معضلی تبدیل و گریبان‌گیر برگزاری منظم و با کیفیت بازی‌ها شده است.

هرچند رویه معمول نگهداری زمین ورزشگاه در فصل زمستان کاور کردن زمین است تا بارش برف و باران خللی در برگزاری مسابقه ایجاد نکند، اما در اکثر مواقع در فوتبال زنان این اتفاق نمی‌افتد به گونه‌ای که روز گذشته (جمعه) در جریان بازی تیم‌های راه یاب ملل مریوان و همیاری آذربایجان غربی زمین مسابقه پوشیده از برف بود که باعث شد بازی با چند ساعت تاخیر آغاز شود تا عوامل برگزاری بتوانند برف‌های سطح زمین را جمع آوری کنند.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا برگزاری بازی در چنین شرایطی که امکان سر خوردن و آسیب دیدگی بازیکنان وجود دارد منطقی و درست است ؟

علاوه بر این بازی تیم‌های آذرخش تهران و ذوب آهن اصفهان نیز به خاطر جمع شدن آب‌ باران و برف در زمین مسابقه با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، تا کاگران بتوانند آب‌های جمع شده را به بیرون از زمین انتقال دهند.

کیفیت زمین بازی این دو تیم به حدی بد بود که بازیکنان درمحوطه‌ای پر از گل و لای مسابقه می‌دادند و همین باعث شد تا دختران فوتبالیست تیم ذوب آهن که در نیمه نخست با لباس اصلی خود بازی کردند به خاطر گلی شدن، لباس‌هایشان را در نیمه دوم عوض کنند. هرچند استان تهران تنها یک نمانیده در لیگ برتر زنان دارد اما برای همین نماینده هم ورزشگاهی با کیفیت انتخاب نمی‌شود تا بتواند به شایستگی از حریفان خود میزبانی کند.

هاجر خراسانی ، سرپرست تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن اصفهان در این باره گفت: " کیفیت زمین اصلا خوب نبود و وقتی بازیکنانم پای‌شان را روی زمین می‌گذاشتند داخل گل فرو می‌رفتند به گونه ای که به راحتی نمی‌توانستند پای خود را از گل بیرون بیاورند. علاوه بر این بازی با نیم ساعت تاخیر شروع شد و دو نفر حدود دو ساعت با فرغون و بیل آب‌های کف زمین را جمع می‌کردند.

خراسانی در مورد تعویض لباس بازیکنان ذوب آهن در نیمه دوم گفت: با لباس اصلی‌مان بازی را شروع کردیم، اما از آنجایی که لباس‌ها خیس و با گل یکی شده بود مجبور شدیم در نیمه دوم لباس‌های‌مان را عوض کنیم.

اصلا فکرش را نمی‌کردم که در تهران با چنین زمینی روبه رو شوم. خوشحالم در مجموعه ذوب آهن کار می‌کنم، توجهی که در مجموعه ذوب آهن نسبت به زنان می بینیم در هیچ جا ندیدم، حتی روز مسابقه مدیرعامل و مدیر روابط بین الملل‌مان تا آخر بازی لحظه به لحظه با ما ارتباط داشتند ونگران بازیکنان بودند. جا دارد از مدیرعامل، معاونیان و مسئولان این مجموعه تشکر می کنم و امیدوارم سایر استان ها نیز چنین دیدی به ورزش بانوان داشته باشند."

لیگ برتر فوتبال زنان همچنان ادامه دارد و باید فکری به حال زمین‌های نامناسبی کرد که در زمستان میزبان دختران فوتبالیست هستند.

احتمال مصدومیت در چنین شرایط نامطلوبی زیاد است بنابراین به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که در این زمینه تصمیمات مناسبی گرفته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها