کد خبر: 262599
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰
| |

تحلیل محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف از بازار سکه و طلا در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

قیمت سکه و طلا در بازار افزایش یافت/ حباب سکه 380 هزارتومان/ احتمالات اقتصادی قابل پیش‌بینی نیست/ درگیری لفظی و فیزیکی بین کشورها به شوک در بازار جهانی طلا منجر می‌شود

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار طلای داخلی و جهانی گفت: باید به این نکته اشاره کرد که در اقتصاد مبحثی وجود دارد به اسم احتمالات اقتصادی که این احتمالات قابل پیش‌بینی نیست. احتمالات می‌تواند درگیری لفظی و یا درگیری فیزیکی بین کشورها و یا مسائل اقتصادی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد که ممکن است منجر به شوک قیمت به برابری ارزها و بازارهای جهانی شود.

حجم ویدیو: 6.70M | مدت زمان ویدیو: 00:03:45 دانلود ویدیو
کد خبر: 262599
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۳:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار طلای داخلی و جهانی به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: امروز هر اونس طلا در بازار جهانی به 1 هزار و 282 دلار رسید که نسبت به روزهای گذشته تغییر مختصری داشت.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص بهای انواع سکه در بازار داخلی افزود: با توجه به شروع معاملات ارز در بازار قیمت سکه طرح قدیم به 3 میلیون و 820 هزار تومان، سکه طرح جدید 3 میلیون و 955 هزار تومان و نیم‌سکه بهار آزادی هم به 2 میلیون و 40 هزار تومان رسید. در بازار امروز، شنبه، قیمت ربع‌سکه بهار آزادی هم به 1 میلیون و 230 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی هم به 680 هزار تومان رسید.

او در ادامه در خصوص قیمت انواع طلا در بازار داخلی گفت: امروز هر مثقال طلا 17 عیار که مبنای قیمت‌گذاری است 1 میلیون و 575 هزار تومان، یک مثقال طلای 18 عیار، 6565 هزار تومان و یک گرم طلای 18 عیار هم 363 هزار تومان معامله شد.

کشتی‌آرای افزود: در بازار امروز، شنبه، هر گرم طلای 20 عیار به 403 هزار و 100 تومان، یک گرم طلای 21 عیار به 424 هزار و 200 تومان، یک گرم طلای 22 عیار 444 هزار و 300 تومان و یک گرم طلای 24 عیار هم به قیمت 485 هزار و 400 تومان رسید.

این فعال بازار طلا در ادامه گفت: با توجه به قیمت‌های امروز سکه در بازار طلا حباب سکه به 380 هزار تومان رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار جهانی طلا در سال 2019 و پیش‌بینی قیمت طلا در این سال گفت: در خصوص بازار جهانی طلا اکثر کارشناسان فعال در حوزه این بازار در سال 2019 افزایش قیمت طلا تا 1450 دلار در هر اونس را پیش‌بینی کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که این پیش‌بینی بر اساس تحلیل بازارهای مالی جهان صورت گرفته و باید این نکته را در نظر گرفت که هنوز جنگ تجاری چین و آمریکا به پایان نرسیده است. غیر از این موضوع قیمت نفت جهانی و شاخص‌های جهانی هم مطرح است که می‌تواند بر قیمت جهانی طلا تأثیرگذار باشد.

کشتی‌آرای در ادامه افزود: باید به این نکته اشاره کرد که در اقتصاد مبحثی وجود دارد به اسم احتمالات اقتصادی که این احتمالات قابل پیش‌بینی نیست. این احتمالات می‌تواند درگیری لفظی و یا درگیری فیزیکی بین کشورها و یا مسائل اقتصادی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد که ممکن است منجر به شوک قیمت به برابری ارزها و بازارهای جهانی شود. درنتیجه ممکن است اعداد و ارقامی که برای قیمت هر اونس طلا در سال 2019 پیش‌بینی‌شده دچار تغییر و تحول شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها