مظنه قیمت املاک نوساز در بازار پایتخت+جدول

بررسی میدانی فایل‌های عرضه شده به بازار نشان می‌دهد: حجم فایل‌های نوساز در میان آپارتمان‌های عرضه شده به بازار خرید و فروش مسکن به‌طور محسوسی کاهش پیدا کرده است.

مظنه قیمت املاک نوساز در بازار پایتخت+جدول
کد خبر: 262712
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۵:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بررسی گروه‌های سنی مختلف آپارتمان‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک در مناطق مختلف شهر تهران حاکی از آن است که تعداد فایل‌های نوساز نسبت به ماه‌های گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است. نکته جالب آنکه کاهش حجم فایل‌های نوساز در میان آپارتمان‌های متراژ پایین بیشتر قابل مشاهده است.

به‌طوری که تعداد واحدهای مسکونی نوساز عرضه شده به بازار در میان آپارتمان‌های با زیربنای 40 تا 75 مترمربع کمتر از واحدهای مسکونی با متراژ 80 مترمربع به بالا است. مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران نیز با تایید کاهش محسوس حجم فایل‌های نوساز در بازار، عنوان می‌کنند: تغییر شرایط بازارمسکن منجر به تغییر وضعیت فایل‌های ارائه شده به بازار شده است. به‌طوری که بخش زیادی از سازندگان با توجه به وضعیت بازار تمایلی به عرضه واحدهای نوساز خود ندارند. به گفته آنها با توجه به رونق معاملاتی به وجود آمده در نیمه نخست سال جاری وافزایش قیمت رخ داده، بخش زیادی از واحدهای نوساز عرضه شده به بازار که کمتر از 80 متر زیربنا داشتند، به فروش رفته و از این رو تعداد واحدهای نوساز در میان آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ کمتر است.

چراکه این گروه از واحدهای مسکونی هم برای متقاضیان مصرفی و هم برای سرمایه‌گذاران دارای جذابیت بیشتری است. در مقابل باتوجه به جهش قیمت رخ داده، بخشی از متقاضیان موجود در بازار نیز توانایی خرید واحدهای نوساز بزرگ‌متراژ را نداشتند. مشاوران املاک در عین حال عنوان می‌کنند از آنجاکه اندک واحدهای نوساز عرضه شده به بازار نیز قیمت پیشنهادی بسیار متفاوت‌تر از میانگین قیمت منطقه دارند، عمدتا مشتریان خاص خریدار آنها خواهند بود.

بازار مسکن

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها