کد خبر: 262726
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۵:۴۷:۰۰
| |

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

زندگی سالم بر پایه تغذیه و محیط زیست سالم است

عبد الحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر به دنبال زندگی سالم هستیم این زندگی سالم می‌تواند بر پایه سه رکن ورزش روزانه، تغذیه سالم و محیط زیست سالم ایجاد شود.

زندگی سالم بر پایه تغذیه و محیط زیست سالم است
کد خبر: 262726
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۵:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عبد الحمید احمدی در جسنواره ورزشی به مناسبت روز هوای پاک با اشاره به اینکه ما اگر به دنبال زندگی سالم هستیم، این زندگی سالم می‌تواند بر پایه3 رکن ایجاد و استمرار یابد، گفت: این 3 رکن شامل ورزش روزانه، تغذیه سالم و محیط زیست سالم می باشد.

وی با بیان اینکه این 3 رکن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و ما برای اینکه ورزش در سبک زندگی مان گنجانده شود و ما در سبک زندگی ورزش را در اولویت قرار بدهیم به آموزش، تمرین و استمرار نیازمندیم ، اظهار داشت: طبعاً اگر این اراده و باور در ما ایجاد شود می توانیم به زندگی سالم خودمان امیدوار باشیم.

احمدی گفت: موضوع تغذیه سالم که بسیار بر آن تاکید شده با توجه به تغییر سبک زندگی و تغییر شرایط تغذیه ای شاهد مشکلاتی به جهت تغذیه های ناسالم در مردم هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: آمارها آمارهای خوبی نیست و موضوع اضافه وزن و چاقی یک بخش به کم تحرکی و فقر حرکتی بر می گردد و یک بخشی هم به نوع تغذیه ای که متاسفانه امروز به صورت های نامناسب عرضه می شود و در نهایت هم بحث محیط زیست سالم است.

وی با بیان اینکه محیط زیست سالم ابعاد گسترده و وسیعی دارد و وجه ملموسش این است که ما در یک شرایطی به دور از آلودگی یا با آلودگی کمتر زندگی کنیم، ادامه داد: شهرها و کلانشهرها معضلات عمده ای به لحاظ زیست محیطی دارند و طبعا ورزش می تواند عاملی باشد برای کاهش تاثیر آلودگی ها در شهرها و امیدوار هستیم که مسئولان در مدیریت شهری هم بتوانند زیرساخت‌ها و امکانات لازم را در این جهت هرچه بهتر فراهم کنند تا شهروندان با شرایط ایمن‌تر و آسان تر حتی برای حمل و نقل عادی از امکاناتی مثل دوچرخه استفاده کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها