کد خبر: 262802
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۶:۲۰:۰۰
| |

افزایش تنش‌های سیاسی در تایلند

منابع خبری گزارش دادند: در پی اعلام دولت نظامیان مبنی بر به تاخیر افتادن چندین باره انتخابات سراسری تایلند که ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا را نیز بر عهده دارد، این کشور با تظاهرات مستمر مخالفان دولت در معرض تنش‌های سیاسی گسترده قرار گرفته است.

افزایش تنش‌های سیاسی در تایلند
کد خبر: 262802
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گروه‌های رقیب با برگزاری تظاهرات سراسری در بانکوک و برخی از شهرهای مهم، خواستار برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات سراسری و پایان دادن به حکومت نظامیان شدند.


این درحالی است که گروه های کوچک حامی نظامیان نیز شب گذشته با برگزاری راهپیمایی مشابه اظهار کردند که زمان برای برگزاری انتخابات در تایلند بسیار زود است.


طبق گزارش رسانه‌های آسیایی، بانکوک پایتخت تایلند روز گذشته با توجه به تظاهرات هر دو گروه مخالف و موافق دولت شرایط پرتنشی را تجربه کرد.


تایلند درسال 2014 نیز قبل از کودتای نظامی شاهد شرایط نابسامان، تنش‌های سیاسی و تظاهرات گسترده در سراسر کشور بود.


«پرایوت چان اوچا» افسر ارتش تایلند در سال 2014 با کودتای نظامی، دولت جدیدی را تشکیل داد و مخالفان خود را سرکوب کرد. وی وعده داد که در سال 2015 انتخابات سراسری را برگزار خواهد کرد اما از آن زمان تاکنون تاریخ های اعلام شده برای انتخابات، به طور مستمر به تعویق افتاده است.


اگرچه دولت کودتا اعلام کرده بود که در 24 فوریه 2019 (5 اسفند) انتخابات سراسری را برگزاری خواهد کرد، اما به تازگی اعلام شد که این تاریخ نیز به تعویق افتاده است.


«سیراویت سریتیوا» یکی از رهبران گروه های سیاسی شرکت کننده در تظاهرات ضددولتی به رسانه‌های این کشور گفت که مردم تایلند خواستار برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها