تلفات جهانی تغییرات اقلیمی بیش از گذشته شد

بر اساس یک تحلیل تازه، تلفات افزایش دمای جهانی می‌تواند بسیار بیشتر از آماری باشد که پنج سال قبل از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش بینی شد.

تلفات جهانی تغییرات اقلیمی بیش از گذشته شد
کد خبر: 262822
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در سال 2014 میلادی سازمان جهانی بهداشت (WHO) برآورد کرده بود که در فاصله سال‌های 2030 تا 2050، تغییرات اقلیمی و عوامل ناشی از آن همچون سوء تغذیه، گرمازدگی و مالاریا سالانه به مرگ 250 هزار نفر منجر خواهد شد و این در حالیست که بر اساس گزارش جدید گروهی از متخصصان، تلفات این پدیده می‌تواند بیش از 250 هزار نفر باشد.

دکتر «آندرو هینز» یکی از نویسندگان گزارش جدید که در نشریه پزشکی نیو انگلند به چاپ رسیده و متخصص همه‌گیرشناسی و مدیر سابق دانشکده بهداشت و طب استوایی لندن در این باره گفت: به نظر می‌رسد برآوردهای این سازمان محافظه‌کارانه بوده زیرا فاکتورهای دیگر مرتبط با آب و هوا همچون جابجایی جمعیت و کاهش قدرت تولید نیروی کار را که می‌تواند بر نرخ مرگ و میر تاثیر بگذارد در نظر نگرفته‌ است.

همچنین سازمان جهانی بهداشت بیماری‌ها و مرگ و میرهای مرتبط با اختلال در نظام سلامت را که از شرایط نامناسب آب و هوایی ناشی می‌شود مورد توجه قرار نداده‌ است.

به گزارش لایوساینس، در این گزارش ارزیابی جدیدی از مرگ و میرهای ناشی از تغییرات اقلیمی ارائه نشده اما در آن تاکید شده که کاهش تولید مواد غذایی به تنهایی به افزایش خالص آمار مرگ 529 هزار فرد بزرگسال تا سال 2050 منجر می‌شود.

همچنین طبق برآورد بانک جهانی تا سال 2030 بیش از 100 میلیون نفر بر اثر تغییرات اقلیمی دچار فقر مفرط می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها