کد خبر: 262826
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۸:۳۶:۰۰
| |

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس:

افزایش حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری صحت دارد؟

حسن کامران عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس می گوید صحت افزایش حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری تایید نشده است اما اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد تبعیض آشکار محسوب می شود.

افزایش حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری صحت دارد؟
کد خبر: 262826
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن کامران عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در خصوص شایعاتی مبنی بر افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری، گفت: بعید می دانم این شایعه صحت داشته باشد، چرا که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به چنین واریزی هایی حساس هستند و اشکال می گیرند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس تاکید کرد: اگر فرد در این باره سندی دارد، اراده دهد تا موضوع مازاد واریز را قانونی پیگیری کنم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه افزایش 20 درصدی حقوق یک نهاد قابل مخفی کردن نیست، اظهار داشت: اگر به درستی حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری بیش از آنچه در قانون بودجه آمده افزایش پیدا کند تبعیض آشکار است چرا که باید حقوق همه کارکنان دولت یکسان افزایش یابد.

بودجه خارج از شمول قابلیت نظارت و حساب و کتاب را ندارد

عضو کمیسیون امور داخلی وشوراهای مجلس با اشاره به بودجه روسای قوای سه گانه، توضیح داد: رئیس جمهور،رئیس دستگاه قضا و رئیس مجلس بودجه خارج از شمول دارند که می توانند این بودجه را برای هر اموری که می خواهند هزینه کنند.

وی تاکید کرد: بودجه خارج از شمول قابلیت نظارت و حساب و کتاب را ندارد و در ریز هزینه کرد آن در قانون بودجه سنواتی نمی آید، بنابراین ممکن است رئیس جمهور از بودجه خارج از شمول حقوق کارکنان نهاد ریاست جمهوری را افزایش داده باشند که خارج از دید بازرس و دیوان محاسبات است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس با انتقاد از بودجه خارج از شمول روسای قوای سه گانه، گفت: در شرایط این بودجه در اختیار روسای سه قوه است که همچنان شاهد هستیم رزمنده معسر کشور بیمه نشده و حقوق ندارد.

در زمان بررسی تبصره 12 لایحه بودجه 97 که به نحوه افزایش حقوق کارکنان دولت بر می گردد، اعضای کمیسیون به افزایش پلکانی حقوق های زیر 5 میلیون تومان از 10 تا 18 درصد رای داده اند که در گزارش منتشر شده کمیسیون تلفیق بودجه، افزایش پلکانی بین 10 تا 20 درصد ذکر شده است.

در بند الف جز 2 تبصره 12 گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 آمده است که دولت مکلف است حقوق و مزایای مستمر گروه های مختلف حقوق بگیر شاغل دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و اعضای هیأت علمی و قضات را به گونه ای افزایش دهد که متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال 96 کمتر از 50 میلیون ریال است به صورت پلکانی نزولی، به میزان ده درصد (10%) باشد حداکثر میزان بیست درصد (20%) خواهد بود.

با وجود چنین حکمی در قانون بودجه سال 97، برخی شنیده ها حکایت از این دارد که کارکنان نهاد ریاست جمهوری علاوه بر افزایش حقوق به روش پلکانی، شاهد افزایش مجدد 20 درصدی حقوق هایشان در ماه های اخیر بودند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها