حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی بودجه قوه قضائیه در کمیسیون تلفیق/ قوه قضاییه 17 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از افزایش 20 درصدی بودجه دستگاه قضایی نسبت به لایحه پیشنهادی دولت در این کمیسیون خبر داد و گفت: قوه قضاییه برای اینکه بتواند خدمات مناسبی ارائه کند 17 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

افزایش 20 درصدی بودجه قوه قضائیه در کمیسیون تلفیق/ قوه قضاییه 17 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
کد خبر: 262841
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی بودجه دستگاه قضایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بودجه قوه قضائیه را در کمییون قضایی مجلس بررسی و حدود 20 درصد افزایش دادیم که برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.


نماینده رباط کریم و بهارستان با ابراز امیدواری نسبت به تایید افزایش 20 درصدی بودجه قوه قضائیه در کمیسیون تلفیق افزود: در حل حاضر در بحث سازمان زندان ها و به ویژه شوراهای حل اختلاف با مشکل مواجه هستیم.


نوروزی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف درآمد دارند اما به رغم تاکید قانون، درآمد آنها به خودشان بازگردانده نمی شود گفت: حداقل باید به اندازه دستمزد یک کارگر به افرادی که در شوراهای حل اختلاف کار می کنند، حقوق داده شود.


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که شوراهای حل اختلاف، 45 درصد کل پرونده های حقوقی کشور را رسیدگی می کنند اما به هر کدام از نیروهای آنها، 300 تا 400 هزار تومان دستمزد و حقوق داد می شود که درست و اخلاقی نیست.


وی با اشاره به وجود مشکل در دادگستری ها هم اظهار داشت: از نظر فضای فیزیکی در دادگستری ها و محاکم مشکل داریم و هنوز هم برخی ساختمان های دادگاه ها و محاکم، استیجاری هستند.


نوروزی بودجه دستگاه قضایی در لایحه بودجه سال 98 را 11 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر به قوه قضائیه 17 هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبارات داده شود، وضعیت دستگاه قضایی از نظر بودجه و اعتبارات تقریباً «متناسب»می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها