امیر خجسته عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ در نطق میان دستور در مجلس:

از لاریجانی خواسته بودم در یک جلسه محرمانه در مورد گمرک، فسادها، بانک‌ها و آقازاده‌ها گزارش بدهم/ خودروسازان در کمیسیون اصل 90 جوابگو نیستند

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس را در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم خواند و اظهار کرد: از دولت انتظار داشتیم که معیشت مردم را در بودجه سال 1398 شفاف ببیند، دوستان گفتند شفاف دیده نشده است. ما باید معیشت مردم را در سال 1398 مدیریت کنیم.

از لاریجانی خواسته بودم در یک جلسه محرمانه در مورد گمرک، فسادها، بانک‌ها و آقازاده‌ها گزارش بدهم/ خودروسازان در کمیسیون اصل 90 جوابگو نیستند
کد خبر: 263010
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین- امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی هدف اصلی دشمن را معیشت مردم دانست و گفت: دشمن تمام تیرهایش را شلیک کرده است و تنها راهی که دارد معیشت مردم است. دشمن امروز با تمام قدرت در این رابطه کار می‌کند. ما از دولت انتظار داشتیم در بودجه 1398 معیشت مردم را شفاف ببیند. همکاران گفتند که معیشت مردم دیده نشده است. امروز مجلس شورای اسلامی در معرض یک آزمایش بزرگ در رابطه با معیشت مردم است.

وی ادامه داد: ما باید معیشت مردم را در سال 1398 مدیریت کنیم. ممکن است بپرسند از کجا و با کدام منابع؟ همان‌طور که در مورد فرار مالیاتی به اندازه مالیاتی که می‌گیریم منابع داریم و همان‌ طور که در عوارض گمرکی فرار عوارضی داریم، می‌توان این منابع را تامین کرد، شرکت‌های دولتی یکی از آنهاست.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی «دوای درد بودجه 1398 را عدالت و شفاف‌سازی» خواند و گفت: در زمان اوایل تصویب یارانه‌ها مبلغ آن 31 هزار میلیارد تومان بود که با پیگیری‌هایی به 36 هزار میلیارد و با شفاف‌سازی امروزه 142 هزار میلیارد تومان است که 7000 میلیارد تومان آن برای محرومین است؛ پس ما می‌توانیم از شفاف‌سازی و از منابعی که مجلس شورای اسلامی می‌تواند بیرون بیاورد مشکل معیشت مردم را حل کنیم.

خجسته درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: هم‌اکنون 2000 میلیارد تومان از طرف مجلس شورای اسلامی برای رتبه‌بندی معلمان اعتبار شده است. اگر 5000 میلیارد تومان دیگر اعتبار شود، بحث رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال 1398 حل خواهد شد. ما باید به فرهنگ و فرهنگیان برسیم.

وی در انتقاد از رفتار خودروسازان، گفت: سایپا و ایران خودرو متعهد هستند 270 هزار خودرو را عملی کنند. به یک اعتبار 400 هزار تعهد دارند. متاسفانه مردم را اذیت می‌کنند مسئولان‌شان در کمیسیون اصل 90 جوابگو نیستند. آقای رحمانی! شما که از جنس مجلس شورای اسلامی هستید این مشکل را حل کنید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین در انتقاد از قاچاق دام و طیور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: الان قاچاق تبدیل به صادرات شده است. گوسفند مولد از کشور خارج می‌شود و بعد گوشت وارد می‌کنیم. نیاز اولیه مردم از کشور خارج می‌شود. این‌که دیگر آمریکا نیست، خودمان هستیم، لطفا در بحث دامداری‌های سنتی جلوی وام‌ها را نگیرید.

خجسته در پایان خطاب به پزشکیان گفت: من به عنوان رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از آقای لاریجانی خواسته بودم که یک جلسه محرمانه با هم داشته باشیم تا من در مورد گمرک، فسادها، بانک‌ها و آقازاده‌ها گزارشاتی را دهم، همین‌جا اعلام می‌کنم که من آمادگی کامل دارم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها