کد خبر: 263026
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۳:۴۵:۰۰
| |

رشد اقتصادی چین طی 28 سال گذشته به شدت کاهش یافته است

نشانه‌های ضعف بیش از پیش چین، کشوری که در دهه اخیر حدود یک سوم شاخص رشد جهانی را در اختیار داشته است،در پی کاهش تقاضای داخلی و افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا رخ داده است.

رشد اقتصادی چین طی 28 سال گذشته به شدت کاهش یافته است
کد خبر: 263026
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۳:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که چین فردا از تجربه کاهش شدید رشد اقتصادی در سال 2018 طی 28 سال گذشته در پی کاهش تقاضای داخلی و افزایش تعرفه‌های گمرکی آمریکا خبر دهد.

به گزارش اسکای نیوز، نشانه‌های ضعف بیش از پیش چین، کشوری که در دهه اخیر حدود یک سوم شاخص رشد جهانی را در اختیار داشته است، نگرانی‌ها را نسبت به آفت‌هایی که اقتصاد جهانی را تهدید و بر میزان سود شرکت‌هایی چون «اپل» و بزرگ‌ترین تولید کنندگان خودرو در دنیا اعمال فشار می‌کند، افزایش داده است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که شاخص رشد سالانه اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه چهارم سال از ماه اکتبر تا ماه دسامبر به میزان 6.4 باشد این در حالی است که شاخص رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه قبل از آن 6.5 بوده است. چین از اوایل سال 2009 در طول بحران مالی جهانی شاهد این سطح از افول اقتصادی نبوده است.

بنابراین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 به شاخص 6.6 که پایین ترین شاخص رشد چین از سال 1990 است، سقوط می‌کند. این شاخص در سال 2017 روی نقطه 6.8 بوده است.

بر اساس تحلیلی فصلی، احتمالا رشد اقتصادی چین در سه ماهه آخر سال 2018 از یک و شش دهم درصد در سه ماهه قبل از آن به یک و پنج درصد کاهش یافته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها