کد خبر: 263133
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی:

سیا و موساد پروژه خشونت و حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی را دنبال می‌کنند

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی را محکوم و آن‌ را جزئی از پروژه حذف فیزیکی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی سیا و موساد دانست.

سیا و موساد  پروژه خشونت و حذف فیزیکی شخصیت‌های انقلابی را دنبال می‌کنند
کد خبر: 263133
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس‌ تی‌وی، واکنش نشان داده است.

در این بیانیه آمده است: موج فزاینده اعتراضات علیه بازداشت روزنامه‌نگار و مستندساز پرس تی‌وی خانم مرضیه هاشمی، یکشنبه 13 ژانویه 2019 در فرودگاه سنت‌ لوئیز لمبرت آمریکا توسط پلیس FBI فضای رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را فرا گرفت. این بانوی آفریقایی‌الأصل و تبعه و شهروند آمریکا که با اندیشه‌های امام خمینی (ره) به اسلام تشرف یافته و خبرنگار و مجری و مستندساز شبکه بین‌المللی پرس تی‌وی و مقیم ایران هست، بدون اطلاع قبلی و ارسال احضاریه قانونی و تفهیم اتهام، غیرقانونی کماکان در زندان و در شرایط سخت تحریمی به سر می‌برد.

این بیانیه می‌افزاید: پلیس نژادپرست آمریکا، طبق سنت مرسوم در برخورد با رنگین‌پوستان و بدون توجه به مصونیت سیاسی این خبرنگار مسلمان انقلابی و رنگین‌پوست؛ ایشان را از حق طبیعی دفاع از خود محروم کرده است. همچنین به‌رغم اطلاع از منش انقلابی این بانوی عفیف و محجبه، مأموران اقدام به کشف حجاب ایشان می‌کنند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است:‌ مدعیان حقوق بشر و شهروندی به سبک نظام لیبرال دموکراسی به‌رغم اینکه دادگاه آمریکا و هیئت منصفه، تاکنون از اعلام جرم ایشان امتناع ورزیده و فقط ایشان را به‌عنوان «شاهد مطلع» در تحقیقاتی که هنوز ماهیت آن معلوم نیست متهم کرده و زندانی کرده است. اینک بر تمام آزادی‌خواهان و مدافعان حقوق انسانی است که فریاد خود را بر سر بی‌قانونی و افسارگسیختگی نظام حاکم آمریکا و دستگاه اطلاعاتی آن بلند کنند و نسبت به افشای فهرست طولانی جنایاتی از این دست، سکوت رسانه‌ای و خبری را شکسته و استیفاء حقوق بشر و اصحاب رسانه را مطالبه کنند.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: پرونده سیاه دستگاه‌های اطلاعاتی سیا و موساد همواره در کشورها با رصد کردن جریان‌ها و شخصیت‌های انقلابی پروژه خشونت و حذف فیزیکی آنان را دنبال می‌کنند. محاسباتی غلط از این دست از یک دستگاه اطلاعاتی آمریکا نه تنها از موج نفرت از نظام سرمایه‌داری کم نکرده است بلکه طوفان اعتراضات داخل و بیرون از مرزهای این کشور را به حرکتی مهارناپذیر و رو به رشد مبدل کرده است.

در پایان این بیانیه تأکید شده است:‌ جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، این اقدام نژادپرستانه و خلاف قوانین انسانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی را محکوم و با پیوستن به کمپین بین‌المللی «مرضیه هاشمی آزاد باید گردد» پیگیری مجددانه دستگاه دیپلماسی کشور، رسانه ملی و سازمان‌های مردم‌نهاد را تا آزادی کامل ایشان خواهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها