کد خبر: 263154
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۷:۴۲:۰۰
| |

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس پاسخ داد:

نازنین زاغری چقدر به خدمات پزشکی در زندان دسترسی داشته است؟

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در پیامی توییتری گزارش داد نازنین زاغری در طول مدت حبسش تاکنون ، 49 بار خدمات تخصصی پزشکی دریافت کرده که شامل 22 مراجعه به فیزیوتراپ، 15 مراجعه به روان‌پزشک، 8 مراجعه به دندان‌پزشک و 4 مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است. 

نازنین زاغری چقدر به خدمات پزشکی در زندان دسترسی داشته است؟
کد خبر: 263154
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر، گزارش آماری درباره دسترسی نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که به دلیل جرائم امنیتی در ایران محاکمه و به حبس محکوم‌ شده است، به خدمات پزشکی در زندان ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، بعیدی نژاد افزود که او در طول مدت حبسش تاکنون ، 49 بار خدمات تخصصی پزشکی دریافت کرده که شامل 22 مراجعه به فیزیوتراپ، 15 مراجعه به روان‌پزشک، 8 مراجعه به دندان‌پزشک و 4 مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است.


سفیر کشورمان همچنین عنوان کرد که در این مدت زاغری 201 بار دخترش گابریلا را ملاقات کرده و به‌طورکلی هفته‌ای 6 بار با خانواده‌اش دیدار می‌کند.


سفیر کشورمان در توییت دیگری در همین رابطه، از فضاسازی تبلیغاتی برخی فعالان حقوق بشری درباره ' تاخیر دسترسی زاغری به امکانات درمانی' انتقاد کرد و نوشت: نادیده گرفتن هزاران بیمار ایرانی که به دلیل کمبود داروهای تخصصی در اثر تحریم های آمریکا رنج می برند، بی عدالتی و دو رویی محض است.


نازنین زاغری به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی در ایران محاکمه و به 5 سال زندان محکوم‌شده و هم ‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. او در خردادماه 1395 هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بازداشت شد.


مقام‌های ایران بعد از بازداشت زاغری اعلام کردند که او با مؤسسات معاند همکاری و در فعالیت‌های براندازی نرم حضورداشته است.


بعد از بازداشت و محکوم شدن نازنین زاغری، رسانه‌های غربی با به راه انداختن پروپاگاندای شدید علیه ایران مدعی شدند که سفر او به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته بود و او هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است.


جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس هفته گذشته سفیر ایران را در رابطه با این پرونده فراخواند و بار دیگر خواستار آزادی وی شد.


بعیدی نژاد پس‌ از این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: در توضیح به ایشان گفتم، اتباع دو ملیتی همگی اتباع ایران محسوب می‌شوند و از حقوق مدنی برخوردار هستند. خانم زاغری بعنوان یک تبعه‌ ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار است و خواهد بود.


وی تصریح کرد: دخالت از سوی کشوری که این خانم دقیقا به خاطر جاسوسی برای همان دولت در زندان قرار دارد، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود. لذا این دخالت نه‌تنها هیچ کمکی به وی نخواهد کرد بلکه حساسیت منفی مردم و مقامات ایران را علیه سیاست دولت انگلیس افزایش هم می‌دهد.

او افزود: دولت ایران هرگونه دخالتی از سوی دولت انگلیس در این زمینه را مردود و غیرقابل‌قبول می‌داند.


سفیر کشورمان همچنین پیشتر در نشستی با حضور رسانه‌های انگلیس متذکر شد که سیاسی کردن پرونده زاغری نه‌ تنها به حل آن کمک نمی‌کند، بلکه روند آن را پیچیده‌تر می‌سازد.


وی به‌طور مشخص، فضاسازی‌های تبلیغاتی «ریچارد رتکلیف» همسر زاغری در انگلیس را غیر سازنده خواند و تصریح کرد: مشورت‌های نادرست وی به همسرش در زندان، او را دچار استرس و پریشانی کرده است.


بعیدی نژاد در این نشست از سندی پرده برداشت که راتکلیف پس از اعلام آمادگی ایران برای صدور ویزا به برای ملاقات با همسرش در تهران، در پاسخ به‌طور عجیبی این سفر را به آینده موکول کرده است.


این در حالی است که رتکلیف بارها در مصاحبه با رسانه‌های انگلیسی مدعی شده است که دولت ایران اجازه سفر به کشور و ملاقات با همسر و دخترش را نمی‌دهد.


وی در ادامه این نشست با تکرار اینکه زاغری تبعه ایرانی است، خاطرنشان کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران تمام اقدامات را اتخاذ خواهند کرد تا وی به امکانات لازم پزشکی دسترسی داشته باشد.


بعیدی نژاد تصریح کرد که ارائه این خدمات بر اساس ملاحظات سیاسی صورت نمی‌گیرد که بخواهد برای یک زندانی سلب شود.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها