کد خبر: 263162
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از جزییات طرح سهمیه‌بندی بنزین؛

‌سهمیه‌بندی بنزین؛ طرحی مورد وثوق دولت یا مجلس؟

در حالی‌که پیش از این بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت اعلام کرده بود که سهمیه‌بندی بنزین را در دولت بررسی می‌کنند، در آخرین روز دی‌ماه طرح سهمیه‌بندی بنزین در صحن‌علنی مجلس اعلام وصول شد.

حجم ویدیو: 8.24M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18 دانلود ویدیو
کد خبر: 263162
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس طرح سهمیه‌بندی بنزین را اعلام وصول کرد. آغاز شایعات درباره سهمیه‌بندی بنزین از اوایل تابستان آغاز شد و برخی نمایندگان و صاحب‌نظران این عرصه بر آن اصرار کردند.


به گزارش اعتمادآنلاین ، حذف استفاده از کارت‌سوخت موضوعی است که بارها از طرف منتقدان بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت تقبیح شد، اما او و دولت بی‌توجه به انتقادات کار خود را پیش گرفتند.


حالا سهمیه‌بندی بنزین بعد از حدود دو سال و پنج ماه که از حذف کارت سوخت می‌گذرد، به عنوان راه‌حل مطرح می‌شود.


زنگنه اواخر مهرماه گفته بود: کارت سوخت امر پیچیده‌ای است و سهمیه‌بندی یکی از روش‌هایی است که فواید و مشکلاتی دارد. این موضوع در دولت در حال بررسی است تا ببینیم به چه تصمیمی می‌رسیم.


حالا برخی از نمایندگان مجلس با پیش‌دستی درصدد برآمده‌اند تا فکری به حال سوخت و ساماندهی آن کنند. متعادل کردن قیمت و مصرف سوخت و از طرف دیگر کنترل قاچاق آن از جمله مواردی است که از نظر نمایندگان باید هدف سهمیه‌بندی سوخت باشد. طرح نمایندگان مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین که در آخرین روز دی‌ماه در مجلس اعلام وصول شد، سه ماده دارد و نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف مجلس آن را امضا کرده‌اند. در ماده یک این طرح تاکید شده که دو ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن سهمیه‌بندی باید بر مبنای هر ایرانی روزانه یک لیتر اعمال شود.


همچنین وزارت نفت موظف است سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین سهمیه‌بندی را ایجاد و امکان خرید و فروش بنزین مازاد بر نیاز شهروندان را فراهم کند.


علاوه بر این تاکید شده که جایگاه‌های سوخت موظفند بنزین آزاد را بر مبنای قیمت این سامانه به فروش برسانند.


با توجه به بررسی بودجه سال 98 که این روزها در دستورکار نمایندگان مجلس است باید منتظر واکنش دولت نسبت به این طرح و نحوه تعامل مجلس و دولت درباره سهمیه‌بندی بنزین بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها