عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دولت نیاز‌های اعتباری سازمان بهزیستی را جدی بگیرد

همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شیرخواران رها شده اغلب دارای بیماری‌های زمینه‌ای، معلولیت جسمی و بیماری‌های مختلفی چون «شکاف عمیق کام» هستند، متاسفانه برخی از خانواده‌ها علی رغم آموزش‌های متعدد، این کودکان را در شرایط بسیار بد رها می‌کند.

دولت نیاز‌های اعتباری سازمان بهزیستی را جدی بگیرد
کد خبر: 263291
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همایون هاشمی گفت: زمانی که آسیب های اجتماعی 5 گانه را بررسی می‌کنیم. ، سر تیتر همه این آسیب‌ها فقر و بیکاری است و بی تردید این معضلات اجتماعی ارتباط مستقیمی با افزایش شیرخواران رها شده دارند. زمانی که فقر و بیکاری افزایش پیدا کند به مراتب دامنه آسیب‌های اجتماعی نیز گسترش پیدا می‌کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نقش بیکاری و فقر در بحث کودکان رها‌شده به ویژه شیرخواران بسیار پر رنگ است. اما خوشبختانه در زمینه کودکان رها شده، جزو کشور‌های دارای قانون هستیم، در این قانون به صراحت متولی رسیدگی و نگهدای از کودکان بی‌سرپرست و رها شده به حکومت واگذار شده است، بنابر این حکومت تکلیف دارد حداکثر رفاه، و ظرفیت را برای ادامه زندگی این افراد فراهم کند.

هاشمی با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بهزیستی مینی بر افزایش ورودی شیرخوارهای رها شده افزود: این موضوع به هیچ عنوان نشانه خوبی نیست و باید دولت هر چه زودتر دست به کار شود و هر آنچه که سازمان بهزیستی به عنوان یک متولی برای رسیدگی به شیرخواران رها شده نیاز دارد، تامین شود تا بتواند خدمات درست و مناسبی ارائه کند.

بخش زیادی از شیرخواران رها شده دارای معلولیت‌های جسمی و شکاف‌ عمیق کام هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص کودکان رها شده، این است که اکثر این کودکان دارای مشکلات زمینه‌ای، جسمی و بیماری‌های مختلفی چون شکاف عمیق کام هستند، متاسفانه برخی از خانواده‌ها علی رغم آموزش‌های بسیار زیاد، این کودکان را در شرایط بسیار بد رها می‌کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ایران سازمان و نهاد‌های حمایتی بسیار زیادی وجود دارد، از طرفی سازمان بهزیستی طبق قانون مکلف است از شیرخوارهای رها شده حمایت کند، در گذشته وزارت بهداشت و درمان نیز همکاری‌های بسیار خوبی با سازمان بهزیستی کشور در این خصوص داشته است.

لزوم افزایش حمایت‌های اعتباری مجلس و دولت با سازمان بهزیستی

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: صحبت‌های رئیس سازمان بهزیستی در خصوص افرایش شیرخواران رها شده معین است که با وجود افزایش ورودی شیرخواران رها شهد، بودجه و اعتبار مناسبی به این بخش اختصاص دده نشده است، بنابر این باید و مجلس حمایتهای بودجه مناسبی را برای این سازمان انجام دهند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها